/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
trødløst netværk
Fra : Michaellehto
Vist : 381 gange
100 point
Dato : 25-09-04 12:45

Jeg er lige igang med at instalere trødløst netværk til hele familen :D

Gik fint indtil jeg kom til min far's gamle IBM. En maskine på 300 Mhz 128 ram osv.

Da jeg satte det trødløse kort i og tænder maskinen kommer windown skærmen op med en MEGET forringet billede kvalitet derefter går den bare i stå. Skal lige siges at den kører på win98.

Har en ide om at enten jeg kunne opgradere til winxp eller opdatere min bios og se om det ville virke men ville lige høre om nogen har et andet forslag ?

Vh Michael

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 25-09-04 13:30

hmm, det med den ringe billedkvalitet, er nok bare fordi den er sat ned på 256 farver. hjøreklik på skrivebordet, vælg egenskaber og så fanen instillinger, hvor du kan rette det til 16 eller 36 bit farver

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-09-04 13:39

ville tage kortet ud igen og prøv at genstarte

Kommentar
Fra : Michaellehto

Dato : 25-09-04 14:50

har prøvet det hele intet virker. computeren virker fint hvis jeg tar kortet ud. men lige så snart det kommer i går det galt

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 25-09-04 17:35

Prøv lige at tjekke i "Hardware" - noget kunne lyde som en interrupt-konflikt. Hvis billedet bliver dårligt og maskinen går i stå, så er der nok en enhed der gør krav på samme interrupt som det trådløse netkort. Mon ikke du, enten med software eller en jumper, kan skifte irq på netkortet.

Kommentar
Fra : Michaellehto

Dato : 30-09-04 16:16

men kan jo ikke komme derind med net kortet i maskinen. Men du har sikkert fat i noget i den rigtigt retning.