/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
er der en maler online mon ?
Fra : miritdk
Vist : 611 gange
20 point
Dato : 24-09-04 14:33

må lige forhøre mig om det nu også er rigtigt - kan man bruge marmorstøv i malingen og på den måde undgå at afvaske væggene og lofterne ??????

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 24-09-04 15:40

Hmm....det har jeg godt nok aldri hørt om :(
Almendeligvis vasker man jo kun ned på træværk.
Hvad skal du male ? Altså hvilket materiale ? Er det Glasvæv eller en væg i træ ?

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 24-09-04 15:45

Nu sidder jeg med en maler ved siden af mig (no kidding) og det har hun aldrig hørt om, hun er ret skeptisk over for det, og hun har været maler i 20-30 år. så afvask hellere de vægge ;)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-09-04 15:56

piv - altså - jeg har faktisk rådet fra en der burde have forstand på det og hader at vaske vægge af - *G* - mangler vist også kræfterne i det store og hele - og den med marmorstøvet har jeg hørt flere steder fra.
Jeg skal have vægge og lofter sat i stand - at træ skal vaskes ned er jo et must *S*
IHHH - ærgeligt jeg lige har givet bruuno117 point

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 24-09-04 18:05

Du kan godt købe marmorstøv, og det bruges til at grunde læreder med, og som "usynlig" farve ved tempera og gouage.
Hvis det er for at undgå nedvaskning, og du skal arbejde videre med acryl, skal du igang med forankringsgrund eller acrylbinder.

kh
Kunstneren

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 20 point
Dato : 24-09-04 18:07

Marmorstøv har ikke noget med nedvaskning at gøre, men kan bruges i maling som en slags filler i stedet for at grunde.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 24-09-04 18:27

well hvis det skal holde skal man gøre det ordentligt, sådan er det jo med så meget.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 24-09-04 18:29

jeg læste spørgsmålet som 2 vidt forskellige spørgsmål i et spørgsmål, og prøvede at besvare begge spørgsmål.

1) Ja man kan købe marmorstøv hos Art De Voss i Århus.

2) Hvis man ikke vil vaske sit loft ned, er man nødt til at bruge noget der kan binde skidtet så hårdt, at man bare kan male oven på, hvid bunden smitter af.

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 14-02-05 17:19

Tak for svaret dova. havde overset noget og fandt lige nogle gl spørgsmål undervejs