/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Rygproblemer
Fra : lillegubbi
Vist : 3709 gange
60 point
Dato : 23-09-04 15:15

Min mand har problemer med ryggen, dog ikke så meget endnu. Men det er i sær galt hvis han har stået i træk. Det gør han af og til på arbejdet da de skal kører maskiner ud og ind af store porte. Nu vil vi hører om der er nogen der kender et sted hvor man kan købe en god ryg-varmer eller lign. han kan have på på arbejde??
Eller der er nogen der har andre ideer til hvordan han kan undgå at få ondt i ryggen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-04 15:35

du skriver ikke hvad slags rygproblemer din mand har - skriver dette fordi det ikke altid er godt med varme til at få smerter væk - kulde i form af for eks. en pose ærter fra fryseren skal der sommetider også til.
Hvis det bliver så galt når din mand står længe -kunne det tyde på ischias - har jeg ret ??? I så fald har jeg i hvertfald personligt erfaret at støtte gør bedre - i de forskellige stofbutikker kan man købe "buksekorset" løsere eller strammere efter behov - de er ganske gode - og fås også i stoffer der varmer. Lægen skal afgøre om din mand bør have anden form for hjælp - dette er bare lige hvad jeg sådan lige på stående fod kom til at reflektere på.
PS.."buksekorset" fås også i uldne udgaver som varmer !

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 23-09-04 15:36

Det bedste han kan gøre er at gå med rigtig uldundertrøje. Det varmer meget og generer ikke. De kan købes i blandt andet Matas.

jeg har selv fået bugt med problemer på den måde.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 23-09-04 15:49

Hej
Få din mand til lægen for at blive undersøgt rigtigt, og få gode råd af ham før i begynder at eksperimentere. Ryggen er ikke noget at spøge med.
Torben

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 23-09-04 15:59

foruden en tynd uldtrøje, som HB skriver, -en termovest, se fx: http://www.mascot.dk/2004/DK-Pris2004-Arctic.html
Hvad med massage og afslappende bade? Det er måske forsøgt?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-09-04 16:02

Se bauchman's kommentar

Mvh

Selv rygpatient

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 23-09-04 16:04

i en snæver vending - bobleplast, dog ikke direkte på huden. og det hjælper.
problemet med den gode uld er, at det ikke er "træktæt", men god til at varme og suge sveden fra kroppen. min bedstefar tog en avis på ryggen, når han gik i haven. til knallertkørsel forede han bukselårene også med avis. ikke særlig fikst, men virksomt. prøv jer frem, meget kan kombineres.
go' vind
aasenissum

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 23-09-04 16:05

glemte at nævne angoraundertøj også fra Matas.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-09-04 16:21

Alt det der hjælper meget lidt på discus prolapser og gigt.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 23-09-04 17:16

jaja 3773, nu står der jo ikke noget om gigt eller discusprolaps, men om træk. det er det mit svar går ud på. man kan jo forsøge sig, eller opsøge sin læge som foreslået. mon ikke lillegubbi finder ud af det. i hvert fald er der valgmuligheder.
venligst
...aasenissum

Accepteret svar
Fra : ak

Modtaget 60 point
Dato : 23-09-04 23:44

Hej Lillegubi,
Jeg kan godt anbefale et bestemt rygbælte af neupren med indbygget nogle specielle magneter. Jeg har selv brugt det med meget stor fornøjelse. Dels varmer det, dels har magneterne en helbredende virkning. Dvs. de tager ubehaget. Jeg kan mærke en forskel efter bare 15 min. Det kan virkelig varmt anbefales.
Du er velkommen til at kontakte mig på allan.denmark"indsæt snabel a"ofir"fjerndette".dk
Mange hilsner
Allan

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-09-04 08:22

->aasenissum

Det er bare inden der går heksedoktor i tråden, med døde frøeer over skulderen ved midnat på en kirkegård, bør man som udgangspunkt checke med lægen. Ved det af bitter erfaring.

Men ellers er rådene med at holde ryggen varm, for at imødegå træk altid godt.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 24-09-04 08:52

for nu at tvære lidt mere i den 3773, er temperaturskift fra svedig/varm til
pludselig kulde ikke guf for kroppen.
den med frøerne havde jeg ikke lige tænkt over. skulle vi ikke tage og gå ind for galle-jessens i stedet og så i dagtimerne.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-09-04 09:02

Jeg ved det.

Har rester af gigt fra de glade motorcykeldage + den dejligste discusprolaps = mange års erfaring med ondt i ryggen.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 24-09-04 09:56

nøjagtig det samme her, motorcykelbagsædet var dog kun besat i et par år.
gennem mere fysisk arbejde til ryggen (havearbejde f.eks.) skikker den sig for det meste, da den er blevet noget stærkere.

Godkendelse af svar
Fra : lillegubbi

Dato : 27-09-04 08:05

Tak for svaret ak.

Kommentar
Fra : ak

Dato : 27-09-04 09:32

hej "Lillegubbi"
Tak for anerkendelse for svaret, som sagt du kan kontakte mig direkte, jeg har noget uddybende materiale hvis du er interesseret
hav en god dag
Hilsen Allan