/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hjælp mig med honda melody mini
Fra : melodymini
Vist : 1637 gange
80 point
Dato : 20-09-04 16:16

hvordan kan man få sin honda melody til at køre hurtiger på forhånd tak

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-09-04 16:45

Den største hurtige gevinst, er at fjerne begrænsebøsning i indsugningskanalen som orginal er 7,2mm
Her er hvordan det gøres:
Citat:
Afmonter studsen (bindeleddet imellem karburator og selve motoren). Den sidder fast med to 8mm bolte. Hvis du er uheldig, er den ene bolt en envejsskrue - så må du igang med en mini-nedstryger el.lign., og save skruens hovede af... Når studsen er afmonteret, kan du på bagsiden se noget, det minder om en nitte. Den skal du bore ud indtil du rammer plumben inde i studsen. Så finder du et 10mm bor og borer fra det øverste hul i studsen indtil du igen rammer plumben (denne gang fra toppen). Så kan du evt. opvarme studsen, og med en dorn banke plumben ud. Bagefter finder du en bolt, og skruer i der hvor nitten sad (tæt evt. med lock-tight).

En anden ting du også kan gøre:
Ændre standard dysen i karburatoren fra de 52 til 65

Men en melody vil aldrig komme til at køre særligt vildt, heller ikke med et tunsæt.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : melodymini

Dato : 20-09-04 16:49

tak for det men jeg kenner en der har en honda melody der kan køre 55 kmt hvad skal jeg gøre for at fo den til at køre 55 kmt

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-09-04 17:33

Fjerne plomben= + 17km/t
Planslibe topstykket 2 mm= + 3km/t
Montere 12mm karburator og finde den rigtige dyse= + 7km/t
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : melodymini

Dato : 21-09-04 14:30

tak for det men hvor sidder plompen på sådan en gammel knallert

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 80 point
Dato : 21-09-04 17:38

Plomben = begrænsebøsning i indsugningskanalen
Indsugningskanalen = studsen (Røret mellem cylinder og karburator)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : melodymini

Dato : 23-09-04 16:29

den er fjernt man den køre stadig væk kun 30

Godkendelse af svar
Fra : melodymini

Dato : 26-09-04 21:32

Tak for svaret pallebhansen.