/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
INDSUGNINGS BULDER
Fra : RISKOGER
Vist : 564 gange
176 point
Dato : 14-07-02 12:52

HEJ ALLE.
ER DER NOGEN DER VED HVORFOR ALLE NYE(ER) BILER MED FIRKANTET LUFTFILTER KASSE,LAVER EN KANON GOD INDSUGNINGSLYD NÅR MAN AFMONTERER UNDSUGNINGS SLANGEN I BUNDEN AF KASSEN? HAR PRØVET LIDT FREM OG TILBAGE PÅ LIDT ÆLDRE BILER MED RUND LUFTFILTER KASSE,OG DET GIVER IKKE ANDET END LIDT WRÆL,DET ER DER JO IKKE MEGET VED NÅR DET ER DEN DYBE INDSUGNINGS BULDER SOM MAN GERNE VIL HAVE!!!!

Kommentar
Fra : azazazAZAZ999

Dato : 14-07-02 15:08

Hej RISKOGER:
Jeg kan garentere dig, at det er ganske ubevist og utilsigtet. Da alle bilfabrikanter i nyere biler tilstræber, at lave så LIDT bulder som muligt. Da en støjfri bil er en GO´bil.!!
Hilsen Az...

Kommentar
Fra : monkeyboy

Dato : 21-08-02 06:02

støjfri bil en go´bil?.....så køb da en ellert!

Kommentar
Fra : azazazAZAZ999

Dato : 21-08-02 17:31

At køre 195 km/t. Og samtidigt kunne høre bilens kvartsur tikke.
Det er "DET" jeg mener, og som jeg kalder kalder bilglæde. Så er
det sku´da irreterende når man kører forbi et stereostativ med 45 hk.
som lyder som en V8 med et bongo orkester som backing.
Hilsen Az...
Ikke for at føre debat her, men bare et synspunkt ik´monkyboy.

Kommentar
Fra : monkeyboy

Dato : 22-08-02 13:55

ok smag og behag

Kommentar
Fra : hattemager

Dato : 17-10-02 23:48

monter et af de der longlife filter uden kasse så for du lyd
hvis du nu afmontere luft filteret helt masser lyd og heldigvis for os andre kun kort tid
hilsen jørgen
som elsker lyden fra ure og knikkende sko ved 180

Accepteret svar
Fra : valin

Modtaget 176 point
Dato : 23-10-02 20:28

Hvis du gerne vil have bulder fra en "rund" luftfilter kasse, så vil jeg foreslå, at du køber et K&N filter til at montere direkte på indsugningen, eller hvis du gerne vil beholde din luftfilter kasse, så kan du også købe K&N til denne. Hvis du vælger den sidste løsning, Så kan du, får at få ekstra bulder, borer en masse huller i den ende af kassen som selvfølglig er under filteret...! Især det med hullerne giver god lyd. Har gjort det på alle de biler jeg har haft(9)... med god resultat som følge... Selv på en Corolla 1,3 DX fra '86, fik jeg god lyd.....! Held og lykke med projektet.!

MVH.
Bulder elskeren.

Kommentar
Fra : RISKOGER

Dato : 24-10-02 23:18

TIL VALIN

DIT FORSLAG LYDER JO FAKTISK IKKE SÅ DÅRLIGT.MEN DET DER MED AT" borer en masse huller i den ende af kassen som selvfølglig er under filteret...!" ER IKKE LIGE GÅET IND PÅ LYSTAVLEN!!! ,DA MIN RUNDE FILTER KASSE JO INDHOLDER 1 RUNDT FILTER???? NÅR JEG FJERNER "LÅGET" PÅ KASSEN KAN MAN SE DIREKTE NED I KABURATOREN,OG MIT FILTER LIGGER JO RUNDT OM DEN!!!...ORGINALT.... HAR TIDLIGERE HAFT 1 COROLLA 1,3 12V FRA. 85 SOM FIK KN FILTER a. tallerken typen.... DEN FIK FJERNET HELE LÅGET PÅ FILTERKASSEN, DET GAV WRÆL OG UTROLIGT MEGET POWER!"tro det eller ej!" MEN DET ER JO "BULDER" OG IKKE WRÆL!!!! SOM JEG ER UDE EFTER.
MIN BIL ER 1 MAZDA 121 1,3 16V ÅRG 91 "ANDERS AND BILEN" SOM JEG HAR MONTERET ET KN-KIT PÅ. HELE MIN LUFT KASSE ER PILLET AF......MEN DESVÆRRE KUN WRÆL OG INTET BULDER
SÅ MIN IDE VAR AT "HVIS" MAN SATTE DEN RUNDE KASSE PÅ IGEN SÅ KUNNE DET JO VÆRE AT DER VAR MULIGHED FOR BARE LIDT ---BULDER---

Kommentar
Fra : RISKOGER

Dato : 15-11-02 20:03

vedr. INDSUGNINGS BULDER.......Til valin(bulder elskeren). DIT FORSLAG LYDER JO FAKTISK IKKE SÅ DÅRLIGT.MEN DET DER MED AT" borer en masse huller i den ende af kassen som selvfølglig er under filteret...!" ER IKKE LIGE GÅET IND PÅ LYSTAVLEN!!! ,DA MIN RUNDE FILTER KASSE JO INDHOLDER 1 RUNDT FILTER???? NÅR JEG FJERNER "LÅGET" PÅ KASSEN KAN MAN SE DIREKTE NED I KABURATOREN,OG MIT FILTER LIGGER JO RUNDT OM DEN!!!...ORGINALT.... HAR TIDLIGERE HAFT 1 COROLLA 1,3 12V FRA. 85 SOM FIK KN FILTER a. tallerken typen.... DEN FIK FJERNET HELE LÅGET PÅ FILTERKASSEN, DET GAV WRÆL OG UTROLIGT MEGET POWER!"tro det eller ej!" MEN DET ER JO "BULDER" OG IKKE WRÆL!!!! SOM JEG ER UDE EFTER.
MIN BIL ER en MAZDA 121 1,3 16V ÅRG 91 "ANDERS AND BILEN" SOM JEG HAR MONTERET ET KN-KIT PÅ. HELE MIN LUFT KASSE ER PILLET AF......MEN DESVÆRRE KUN WRÆL OG INTET BULDER
SÅ MIN IDE VAR AT "HVIS" MAN SATTE DEN RUNDE KASSE PÅ IGEN SÅ KUNNE DET JO VÆRE AT DER VAR MULIGHED FOR BARE LIDT ---BULDER---