/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Epsressomaskine
Fra : 888
Vist : 1359 gange
100 point
Dato : 19-09-04 16:53

Overveje at anskaffe mig en epressomaskine, men hvad kan man få til omkring 2000??
Har kigget lidt på en G3ferrari og en Saeco Vienna.....Hvad er bedst? Desuden har Coop en Saceo Magic på tilbud til 800 (15 bar)...er den noget værd? http://www.coop.dk/nettorvet/show_product.asp?dept_id=143&pf%5Fid=6061646
Er 15 bar ok??

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 100 point
Dato : 19-09-04 18:00

Umiddelbart vil jeg mene at den er ganske glimrende, det eneste man ikke skriver om, er det der skal i, formentlig noget der lige er lavet til den maskine, så den i længden bliver ganske dyr i drift.
Det er printere kontra prisen på blækpatronerne om igen.

Og 15 bar er et udmærket tryk. (ca. 3 gange vandværkstryk).

ellebye

Kommentar
Fra : 888

Dato : 19-09-04 18:27

Nu har jeg ikke ejet en espressomaskine før, så hvilke dele er det man kan risikere at skulle skifte??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-09-04 19:11

Du får nok ikke noget ordentligt til den pris.
Der har jo lige været en udsendelse i fjernsynet om disse 3 maskiner, faktisk var ingen af dem "overbevisende" på alle felter.: http://www.dr.dk/konsum/test/espresso.htm

http://forbrukerportalen.no/ona/Tester/1023951954.76/1023280566.08/publikasjon_view.pt
Andre link:
http://www.oestrogen.dk/visArtikel.asp?PageID=4615
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 19-09-04 21:10

Jeg har en stor dyr en af mærket AEG med 15 bars tryk og indbygget kaffekværn. Den fungerer fint. Der er ingen dele af skifte. Den kommer selv frem og siger når den vil afkalkes. Det eneste jeg har købt til den er nogle små rensetabletter idet den selv siger på et tidspunkt at den vil renses (ikke afkalkes).

Min fætter har købt en Senseo og jeg må indrømme at den laver ganske god kaffe sammenlignet med min dyre maskine. Jeg kan selv bestemme min kaffe og købe den
ind billigt. Senseoejerne er "tvunget" til at købe den dyrere Senseo kaffe. Har dog set
at man nu kan købe andre mærker kaffe end Senseos plus man kan også få et genbrugsfilter til alm. kaffe i Senseomaskinen.

Da jeg købte min dyre expressomaskine var Senseo ikke på markedet. Havde Senseo
været på markedet er det ikke utænkeligt at jeg ville have købt den istedet og sparet mange penge på anskaffelsen og så brugt nogle flere på kaffen plus Senseo maskinen
fylder heller ikke så meget.

Så det var måske en overvejelse at købe den billigere Senseo maskine....

Godkendelse af svar
Fra : 888

Dato : 25-09-04 14:27

Tak for svaret ellebye.