|
|
Forresten også noget med vægt af bilen ville være rar! :D
| |
| Kommentar Fra : buggyman |
Dato : 20-09-04 07:26 |
| | |
|
Tak... men ved du om det er DHOC motorere?
| |
| Kommentar Fra : pallenoc |
Dato : 20-09-04 22:20 |
|
De forskellige betegnelser som de har er blot et udtryk for hvor meget "isenkram" de er udstyret med....hvor GHIA er den mest luksusiøse. Motorerne omkring disse årgange er fra den samme grundstamme, altså en 4 cyl. 8 ventilet på 120 hk. 10 sek. rent 0-100 og ca. 190 på toppen. vægten ligger ca på 1100 kg for alle disse modeller. XR4i'eren vejede 1200 kg men havde også en 2,9 liters motor på 145 hk. Disse motorer blev faktisk også brugt i Scorpio'en, som dog godt kunne virke lidt "bovlam" med en kun 2,0 liters motor.
Hvis jeg skal råde dig bør du skal være på udkig efter en 2,0 GT fra '93. Og sørg for at gå LANGT uden om dem med mange km. på klokken.
Held og Lykke med en ellers god og stabil bil!!!
Mvh
Palle Jensen
| |
|
Ja men er CLX'eren og GHIA'en samme motor? Hvorfor lige GT'en?? og ikke en CLX'en. udover at det er en 1993'er. Men dermed også væsentlig dyrere for en kommende mekaniker lærling...
| |
| Kommentar Fra : pallenoc |
Dato : 21-09-04 21:10 |
|
Jo de kører med samme motor...den 2 liters DOHC.
GT'eren som jo netop kom i 92-93, var en dejlig og populær udgave af Sierraen, hvor (praktisk taget) alle "børnesygdommene" var kureret. Den sluttede faktisk sin produktion her og blev afløst af Mondeoen.
Du kan/bør finde en "billig" GT'er og selvom du "kun" er mekanikerlærling kan du (formentlig?!) sagtens "modificere" et mindre pænt eksemplar. Husk på at du lærer en masse ved at lave den helt fra bunden. Men er du mest til en CLX'er, jamen så er det da bare sådan én du skal have....ingen tvivl om det....bare sørg for at gå uden om de mange "sælger-biler" fra dengang. De er nemlig så "slappe" i koderne at en "blød hat" bil vil have formel1- køreegenskaber til sammenligning.
Mvh
Palle
| |
|
Okay... Motoren er det vigtigste, for den er der nemli godt go i... Rygterne siger med et ordentligt lufterfilter og udstødning, og en tung højre pedal rykker den fra alle de gamle 320i'ere der kører rundt... hvilket passer mig storartet... Jeg er faktisk ligeglad med om det er GT'er eller en CLX'er.. Bare den ikk har gået over 200000km og har rust i undervognen... så kan det vist ikk helt gå galt.... er det ikk noget med at de alle sammen har soltag standart?...
Klaus
| |
| Kommentar Fra : pallenoc |
Dato : 27-09-04 11:39 |
|
Hvis du hovedsalig skal bruge den til at køre "dørtræk" med ville jeg vælge en GOLF GTI eller PEUGEOT 205 GTI. De er meget strammere i undervognen samt mere omdrejningsvillige motorer. De gamle Ford motorer er/var taknemmelige at tune, men de kunne ikke holde i længden.
Om alle har ved jeg ikke, men nogle modeller og årgange havde fabriksmonteret soltag.
Mvh
Palle
| |
|
Det skal jeg ikk.... Bilen skal bare være lidt kvik.... og når du har de tre sidste bogstaver med, så er der en vis forsikringsmand, som ser muligheden for at blive månedens medarbejder i firmaet.... Med en forsikring på 35000 kr... sååå nej jeg skal ikk have nogen GTi'er....
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|