/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Cisco 677 som TDC router
Fra : xodeus
Vist : 471 gange
121 point
Dato : 16-09-04 11:22

Hej. Je ghar fået købt mig en brugt router, en Cisco 677, som jeg gerne vil bruge med min nuværende forbindelse ved TDC. Jeg resat routeren fuldstændig og de eneste indstillinger som er mine egne er routerens password. Nu vil jeg gerne vide om det er muligt at indstille den til brug med TDC Bredbånd. Jeg har et SpeedStream modem som jeg kobler op igennem, nu mangler jeg kun en konfiguration til routeren. Jeg kobler op på PC'en via DHCP.

VH
XODeus

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-09-04 12:09
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-09-04 12:16

Der er tilsyneladende tale om en router der ikke er beregnet til at koble op bag et modem, men som skal erstatte modem'et.
Det lyder lidt kompliceret og jeg aner ikke om det kan lade sig gøre.
http://www.cisco.com/en/US/products/hw/routers/ps295/products_quick_start09186a00800ea7fa.html

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 16-09-04 12:49

BjarneD:
Har nu læst denne quick start. Eftersom routeren ikke har nogle indstillinger eller noget lige nu, dvs total resat kan den sagtens få lys i WAN. Min PC får ingen IP og jeg kan ikke kommunikere med den, hvis jeg ikke bruger HyperTerminal. Der må der være noget inde i routeren der lige skal enables. Hmm. Forstår det ikke helt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-09-04 12:57

Da du har Internet via modem er du nødt til at bibeholde dette og WAN siden på din router er beregnet til at sætte direkte i skillefilter, og det går nok ikke med din forbindelse.
Det normale for en hurtig opkobling er, at du sætter WAN siden til DHCP så den kan søge TDC's DHCP gateway og tildele din (sikkert dynamiske) IP adresse, og dit netkort vil også kunne hurtigopsættes til DHCP så det automatisk søger routerens IP adresse. Jeg kan ikke ud af det jeg har fundet se nogen mulighed for at opsætte WAN til DHCP så jeg aner ikke hvordan den skal kunne virke bagefter et Speedstream modem (som jeg også selv har).
Jeg har anskaffet en Linksys router der er koblet til efter modem'et og det er utrolig let at håndtere.
Måske skulle du skyde 677'eren af igen og finde et andet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-09-04 13:14

Her har du mere om din router, som jeg stadig tvivler på kan anvendes til din nuværende opkobling
http://www.cisco.com/en/US/products/hw/modems/ps296/products_installation_guide_chapter09186a008007dd70.html

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 18-09-04 09:11

BjarneD.
Det er bare det at når jeg sætter den til ADSL i mit skillefilter og WAN til routeren så får jeg forbindelse i WAN lampen. Kan bare ikke sætte den op til hvordan den kan modtage en ip på WAN siden. Den kan sagtens være en DHCP server på LAN det samme med client men kun på LAN. kan man ikke få den til det på WAN?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-09-04 19:21

Jeg tvivler på, at lys i WAN lampen indikerer andet end en kontakt.
Hvis du sætter den direkte i dit skillefilter skal du have ændret din forbindelse og skal muligvis have et andet skillefilter.
Min DSL/Cable Linksys router skal kobles på mit speedstream modem i adsl porten og det står standard til DHCP på både WAN og LAN så en standardopsætning ryger direkte på hvis netkortet vil slippe sin standard IP, men efter hvad jeg kan læse om dit modem så skal det direkte på skillefilter eller et *DSL stik.
Jeg har mest lyst til at foreslå, at du skulle spørge TDC, men de yder ikke support på routere de ikke selv har solgt så det hjælper nok ikke og de vil sandsynligvis fortælle dig, at du kun må tilslutte udstyr de har godkendt

Kommentar
Fra : Bulldog

Dato : 19-09-04 21:02

Som BjarneD skriver, er lyset i wan-lampen ikke andet end en indikation for at det er en fysisk kontakt.
Cisco 677 er ikke en router der kan bruges på TDC-ADSL da det er en anden form for signalering der skal bruges til denne. Det er den signalering som f.eks. Cybercity bruger og den adskiller sig fra den TDC bruger.

Annuller spørgsmålet
Fra : xodeus

Dato : 08-11-06 16:52

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål