/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Køler kører konstant 100%
Fra : olavur
Vist : 486 gange
100 point
Dato : 14-09-04 10:48

Jeg har en ven med følg. problem:
Han har en bærbar, Compaq Presario 2100, ca. 1 år gammel. Efter at have re-installeret hele harddisken, kører køleren (viften) konstant med fuld fart, og larmer derfor vildt meget.
Vi har været inde på Compaqs hjemmeside for at opdatere BIOS m.m. og opdateret andre drivere uden held. Er der nogen af jer der har et kvalificeret gøt på hvad problemet kan være, og hvordan det kan afhjælpes??
På forhånd tak.
Olav

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-09-04 11:00

På mit bundkort kan man i BIOS aktiverer "Smart Fan Control".
Hvis det også er muligt på din vens computer, kan han måske, have fået deaktiveret denne funktion.
Smart Fan Kontrol leverer en lavere spænding til CPU-blæseren når CPU temreraturen er under en vis grænse.
Gambrinus

Kommentar
Fra : olavur

Dato : 14-09-04 11:27

Der er ingen "smart Fan Control" min min ven´s BIOS - Kan ik se version på BIOS, kun navnet: PhoenixBIOS; findes der måske en nyere version?
olav

Kommentar
Fra : olavur

Dato : 17-09-04 08:35

Er der virkelig ingen der kan hjælpe os derude?????
Olav