/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
tilkørsel af cylinder... Dyse?
Fra : luciano666
Vist : 423 gange
100 point
Dato : 13-09-04 18:00

hejsa... jeg er ved at køre min nye 50cc simomini racer cylinder til... men jeg har dysset min jog fs forkert... der sidder en dyse 80 i og begrænsingen i luftfilteret er fjernet... men den gider ikke at presse sig voer 35km/t det må vel betyde at den er dysset forkert... 4 takter også lidt i starten, tror jeg... prutter i værtfald lidt i laver omdrejninger... øhh... men betyder det noget at den er dysset forkert når cylinderen skal køres til? jeg skal jo alligevel ikke køre hurtigere en 30-40km/t de første mange km...

MVH. Sebastian

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 13-09-04 18:30

det betyder ingenting.... bare du ikkke tager for mange omdreninger,..

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 13-09-04 18:59

Jo mikkelgj1 & luciano666, det kan netop ikke være mere vigtigt end netop i tilkørselsfasen, at den får nok benzin.
Men du har ret mikkelgj1, hvis den ellers får nok benzin.
Det er altafgørende at den får nok benzin, da benzinen køler, som det netop er brug for ved den extra friktion der er ved et nyt cylinderkit, men hvis den 4 takter får den jo nok, og så er alt ok.
Men der er jo noget helt galt hvis den kun kan køre 35km/t, og hvis det kun skyldes at dysen er for stor, så er det næsten sikkert at du ikke kan starte når den er varm, men i stedet drukner.
Og når man køber racer cylinder, så bør man også montere anden karburator og udstødning.

Men undersøg om den får nok, ved at fjerne luftfilteret, og hvis den så kører lidt stærkere, så får den jo nok.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : luciano666

Dato : 16-09-04 16:38

okay... den har ikke nogen problemer med at starte når den er varm... på min gamle 50cc cylinder kørte jeg med dysse 72, som den kørte fint med... nu har jeg sat en 80'er i, det burde være lige i overkanten... men jeg kan da godt prøve at fjerne luftfilteret engang, for at se hvad der så sker....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-09-04 19:08

Du skal jo bare tage filterteret ud, det skal vel ud for at renses alligevel.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : luciano666

Dato : 21-09-04 20:59

Tak for svaret pallebhansen.
hilsen sebastian