/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
dårlig ankel?
Fra : jager
Vist : 3329 gange
250 point
Dato : 11-09-04 20:59

jeg har problemer med min højre fod,jeg spiller fodbold en gang om ugen og har ondt i min højre fod dagen efter,det fortager sig når jeg er "kommet igang" men er øm lige når jeg feks står ud af sengen,jeg har været hos min læge,han siger der er muskel spændninger og at man ikke kan gøre noget ved det,og at det ikke gør nogetjeg løber eller spiller bold..

jeg er øm lige om kring knysten og inde midt i foden..

er der nogle der har en idet til hvordan man kan få det kontroleret evt.med røngten for man kan vel ikke bare tage på skadestuen ...

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 11-09-04 21:07

umiddelbart lyder det ikke som et problem, snak med din læge igen om hvornår der bør være væk.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-09-04 21:07

Muskelsprængning lyder lidt drastisk, det er nok mere en fibersprængning.
Du skulle få din læge til at sende dig til en idrætslæge. De har betydelig større erfaringer med sådanne skader, og selvfølgelig, stop træningen og lad foden få hvile.

ellebye

PS! Hvis det var enten en muskelskade, eller noget der var brækket, kunne du slet ikke støtte på foden, så ville den yderligere være stærkt hævet.
Skadestue er kun indenfor 24 timer, så det er ikke det bedste.

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 11-09-04 21:14

For mig lyder det som det er en begyndende nedsunket fodrodsben så måske du skal bruge et indlæg i dit fodtøj. Snak med din læge om en henvisning til en undersøgelse.
MVH. Nanahund.

Kommentar
Fra : jager

Dato : 11-09-04 22:29

jeg vil lige sige jeg har haft det ca 8 mdr,det var ikke muskel sprængning men muskel spændinger,jeg ved godt der ikke er noget der er brækket da jeg spille bold uden det gør ondt når foden er varm,jeg spurgte lægen om det kunne være gigt men det sagde han det ikke kunne være.. og det er meget sjældent når man er 32

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-09-04 23:24

Jeg vil foreslå, at du prøver med andre fodboldstøvler, der yder bedre beskyttelse når du sparker til bolden.
Det lyder som om det kan være ømhed fra de stød det giver ved stødet når du sparker.
mvh dova