/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
koncertoptagelse med MD
Fra : jakobboettiger
Vist : 432 gange
100 point
Dato : 11-09-04 18:28

Hej alle

Ved ikke helt om det er det rigtige sted at poste dette spørgsmål..

Hvilken mikrofon er bedst til at optage koncerter med - for at opnå så god en lyd som muligt - til MiniDisc!!
Min MD er en "Sharp MD-MT190H(S)"

Jeg har set på de 4 modeller der findes på nedenstående link... de virker efter egen vurdering til at være rimelige gode til formålet- også i forhold til prisen!

http://www.pixmania.com/dk/dk/206/49/xx/22/4/criteres.html?articleId=0

... Men der er jo helt sikkert mange andre muligheder!

ønsker et kvalificeret, og gerne teknisk, svar fra lyd-nørden
...med egen erfaring på området!

Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 13-09-04 18:29

Den de sælger i Q-sound (Jægergårdsgade i Århus) til 1395 er formodentlig MEGET bedre end de 4 nævnte. (Udviklet specielt til musik). Se http://www.bits-and-pieces.dk/side1.htm
Hvis du vil vælge en af de 4, du nævner, så vil jeg bestemt foreslå den dyreste - jeg tror kun de andre er "konference-mikrofoner".