/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Havemand.
Fra : Birgitta
Vist : 1002 gange
99 point
Dato : 11-09-04 18:18

Jeg har brug for hjælp til at gøre min have efterårsklar. Jeg har en ret stor terrasse, hvor ukrudtet står tæt og frodigt mellem stenene. Og nogle bede, som også trænger til en kærlig hånd.
Er der nogen, der har nogle links til en kvik havemand?
Jeg bor i københavnsområdet.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 11-09-04 20:26

Herj Birgitta.
Hvis du finder en, så send ham/hende ned til mig bagefter. Vi bor simpelthen i en vildmark. Min samlever kan ikke tage sig sammen til at gøre noget ved det, og jeg kan ikke.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : lally

Dato : 11-09-04 20:33

hej birgitta.

Måske kan dette bruges:/www.havemandolsen.dk/

Havemand & Anlægsgartner Telefon: 46480898
Roarsvej 2 Mobil: 24418901

hilsen lally

Kommentar
Fra : lally

Dato : 11-09-04 20:43

hej birgitta:

en igen:
Den Lille Havemand
Hornebyvej 80
3100 Hornbæk
mob. 21258404
Ja det ment at træffe ham,med alle de telefon nr.

hilsen lally

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 11-09-04 21:07

Det bedste vil nok være at sætte sedler op i de lokale supermarkeder. En der kommer langt væk fra skal have en formue i kørepenge - eller også timeløn i den tid han bruger på kørsen.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-09-04 14:09

Narh, der må da være nogle links, der er bedre...
Ham der olsen er vist mere til rødstrivrede telte.. Og min computer vil ikke lade mig se det nederste af hans side med telefon o.s.v.
jeg vil også hellere maile til nogen med jobbeskrivelse og forespørgsel om pris. Det var en stor succes, da jeg forsøgte det med en handyman m/k...

Jette: hvis vi er naboer, så kan vi måske deles om en smækker havehandyman?

Men jeg kunne nok sætte sedler op, -det er bare ligesom at skilte med, at man enten er handicappet eller også er meget travl = meget væk hjemmefra om dagen..

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 12-09-04 17:20

Hej Birgitta.
Naboer og naboer, det er nok så meget sagt. Jeg bor jo i Fakse, så der er en god bid vej. Men idéen med en smækker havemand er god. Det ville jo ikke være så tosset at have noget lækkert at se på!!!!

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : lally

Dato : 12-09-04 21:04

hej birgitta.

her er det nederste af herre Olsen:

Havemand Olsen tilbyder også etablering og vedligeholdelse af have- og parkanlæg, samt snerydning, m.m.

Havemand Olsen ~ Frihedsvej 20 ~ 2640 Hedehusene ~ e-mail: h.olsen@adslhome.dk
Tlf.: 46 56 40 07 ~ Fax: 46 56 40 55 ~ Mobil: 20 49 11 08

hilsen Lally

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-09-04 14:24

Nårh, det er så meget igen at kalde mit lille frimærke på ca. 100m2 for "have-parkanlæg"...

Det er altså en ganske lille gårdhave...

Måske skulle jeg prøve den med lokale sedler... Hvis ikke der er nogen med bedre forslag..

Jeg afventer lige lidt endnu... Ukrudtet løber jo ingen steder.

Og Jette, hvis jeg finder en lækker fyr, der kommer nede sydfra, så skal jeg nok lade dig det vide... Det kan jo være, at han har en rap bil også (man har da lov til at fantasere ).

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 13-09-04 14:55

Ja, det med den rap rad i en rap bil, det kunne sætte kulør på tilværelsen. Men jeg tvivler lidt på, en sådan en udfører havearbejde.

Og jeg er bange for, at vores ukrudt ikke er løbet, men har formeret sig temmelig meget - også til naboerne. Men ingen af dem har dog brokket sig endnu, underligt nok.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : kaanbjerg

Dato : 16-10-04 17:43

Jeg kunne godt tænke mig et godt råd mod ukrut, mellem fliserne på min store terasse, der må være et godt råd med noget der kan vandes ud.

Lis

Kommentar
Fra : kaanbjerg

Dato : 16-10-04 17:43

Jeg kunne godt tænke mig et godt råd mod ukrut, mellem fliserne på min store terasse, der må være et godt råd med noget der kan vandes ud.

Lis

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-10-04 17:59

Joo, Lis, det kunne jeg også godt tænke mig...
Heldigvis bliver det lige straks vinter... Sne er da meget pænt.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 16-10-04 19:49

Ja, problemet er bare, at man kan stå på hovedet i de store græstotter, når de er skjult af sneen. Men det er faktisk temmelig nemt, hvis fliserne ikke ligger alt for tæt, at sætte en spade ned og vippe dem op. Hvis fliserne ligger tæt, "skærer" man det der rager op af med spaden. Man trykker den bare hårdt hen over rillerne. Hvis man ikke har dyr, kan man strø salt i, så dør skidtet også.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-10-04 14:21

---man HAR jo altså et dyr med sarte poter...

Jeg plejer at kravle rundt og kradse ukrudtet op mellem rillerne (herregårdssten) med en kartoffelkniv om sommeren. Men i år er haven blevet ret forsømt fordi min mor har været syg.

Når først sneen dækker synderne, så bruger jeg alligevel ikke haven. Men jeg har jo en stærk mistanke om, at forår og sommer vil vende tilbage med fornyet kraft på et eller andet tidspunkt.....

Nå den tid, den sorg, -og glæde.

Jeg havde bare håbet, at der var et eller andet sted, hvor havehandymænd stod i kø for at tage ud og rense fliser..

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 17-10-04 16:30

Hej Birgitta.
Jeg er bange for, det kun er på gamle film, de gør det - og så ser godt ud ovenikøbet!

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : kaanbjerg

Dato : 12-11-04 16:57

Hej er der nogen der har et godt råd, vi skal have fjernet noget savsmuldstapet.

Hilsen Lis

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 12-11-04 17:05

Det er ikke pænt at hugge ande folks spørgsmål. Du kan oprette et selv.

Men du kan tage en spartel og skrabe det af, du ikke kan trække af. Du kan også leje en dampmaskine til at løsne det - hvis du ikke selv har en damprenser. Du kan også købe noget til at smøre på i en farvehandel. Så opløses limen, og du kan nemt fjerne tapetet.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-11-04 13:30

Hej, Lis. Hug du bare mit spørgsmål... Så bliver der holdt lidt liv i det.. Jeg har ikke lyst til at lukke det, for haven ser stadig herrens ud og det bliver den jo nok ved med.

Savsmuldstapet ved jeg ikke så meget om.. Det kommer jo nok an på, hvad det er sat op med... Kan I ikke bare male det over

Kommentar
Fra : kaanbjerg

Dato : 14-11-04 22:15

Jeg undskylder meget min fejl angående mit sidste spørgsmål,men som ny bruger kan der vel nemt ske en lille fejl, jeg håber ikke det sker oftere.

Hilsen Lis

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 14-11-04 22:21

Hej Lis.
Ja, fejl laver vi alle. Det er ikke så nemt som man tror, at være ny bruger. Det var sådan set heller ikke for at brokke mig, jeg skrev det, men for at advare dig. Birgitta er sød og rar, men nogle bliver mildest talt hysteriske, hvis man så meget som kommer en millimeter uden for deres spørgsmål. Men du finder hurtigt ud af, hvem der er nøjeregnende og hvem der ikke er. Når jeg laver spørgsmål, må man også gods skrive om alt mellem himmel og jord - undtagen svampe.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 25-02-05 01:58

Hej Birgitta.
Nu er det snart på tide at forhøje pointene, så dit spørgsmål ryger op mellem de seneste 25. Så "vi" kan få en havemand til at forårsklargøre haven. Jeg har bestilt forår. Jeg ved dog ikke, hvor lang leveringstiden er.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-02-05 14:48

Narh, Jette, spørgsmålet kommer kun mellem de seneste 25 hvis jeg opretter et nyt.. Hvis jeg forhøjer indsatsen, så kommer spørgsmålet bare først på listen over "Hus og Have" spørgsmål..
Lige nu er det hele lidt frosset, så det er næppe tiden for havearbejde. Hvis jeg opretter et nyt lignende spørgsmål og det lykkes at finde en havemand m/k, så kan jeg jo lade pointsene fra dette spørgsmål indgå i puljen også..
Men første forårsmåned starter i næste uge, og dagen er tiltaget med 3 timer og 26 minutter siden jul.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 25-02-05 15:57

Jamen, Birgitta, du kan ikke bruge disse point til det andet spørgsmål. De er trukket fra dig, da du oprettede spørgsmålet. Men du har ret i, at det er lidt tidligt - hvis du ikke har brug for en havemand til at skovle sne væk. Jeg synes, det sner med jævne mellemrum næsten hele tiden. ØV.
Hilsen Jette

Annuller spørgsmålet
Fra : Birgitta

Dato : 07-01-06 17:33

Det var hyggeligt med en havesludder, men der kom ikke rigtig nogen brugbare svar. Så jeg annullerer spørgsmålet (for ikke at blive straffet af kandu) -og fortsætter med at kradse ukrudtet op mellem fliserne med en kartoffelkniv.. Lige nu er der jo ingen problemer.