/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Transport...!?
Fra : KlausHansen
Vist : 527 gange
100 point
Dato : 09-09-04 15:25

Hey alle bilelskere...,...
Nu er det endelig blevet min tur til at bliver gammel til at købe bil, eller køre den.... Jeg har besluttet mig, for at købe slæden i Tyskland. Der kan jeg spare noget, har jeg regnet mig frem til, og udvalget er større... Men til spørgsmålet. Jeg vil gerne have slæden med hjem, men gider ikke selv køre den.
Kender i et firma der henter biler i Tyskland og køre den til Danmark?, gerne med priser... Mange tak..

KlausHansen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-09-04 15:31

Der er mange firmaer der henter biler i Tyskland
Hvis du kigger i den Blå Avis under Importbiler og biler uden afgift. Der er mange af de firmaer der selv har lastbiler og henter dernede.Ring til et af dem, for det er billigere for dig hvis de alligevel skal derned efter egne biler og kan få plads til en ekstra.

Ved så ikke hvordan du har regnet ud, at det er billigere at købe bil dernede.
Det er som regel dyrere med det der skal betales i afgift. Den eneste fidus er, at du sikkert får en bil der er i bedre stand end en der har kørt her i landet fra ny. Altså m.h.t. rust.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-09-04 15:31

Der er bunker af bilimport firmaer. Grib telefonbogen. Iøvrigt tror jeg slet ikke du MÅ køre hjem i den. Jeg ved at fra Holland, kan man få midlertidige prøveplader som man køber med en forsikring - gældende for vistnok 5 dage. Men med Tyskland er det vist ikke bare lige. Forhør dig ved bilinspektionen, for en sikkerheds skyld. Bøderne indenfor den slags er astronomiske.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-09-04 15:33

Najrr Dova. Drømmer man om stationscar på gule plader er der mig bekendt gode penge at spare. Og som du skriver slipper man for meget af rust-bøvlet.

Er man smart skruer man speedometret lidt op (meget forbudt og forkert). Men det er åbenbart sådan der fifles.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-09-04 15:34

Iøvrigt kan der findes nogle spændende gulplade biler dernede. Kender en der havde en Golf II'er GTI - på gule plader. Det var ikke så dumt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-09-04 15:34

Det med at køre dem hjem, kan jeg så svare på.
Man må under ingen omstændigheder som dansk statsborger bosiddende i Danmark, køre i en bil på udenlandske nummerplader eller udenlandske prøveplader,i Danmark, uanset hvor det er fra.
Så skal man have en dansk prøveplade at montere på bilen på den danske grænse.
mvh dova

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 09-09-04 15:37

Tak... jeg kan spare ca 5000 inklusiv afgift, spare 240000km, og spare mig selv for en masse arbejde med at lave rust i bunden-.... Dova, det gælder om at finde den rette bil, med den rette afgift....

Kender godt den med speedometeret, har tænkt mig at bruge den, selv under uddannelse som mekaniker..:d

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 09-09-04 15:38

Jeg ved godt at jeg ikke selv må køre den... Men jeg mente med at hente den med trailer, altså køre selv..

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 09-09-04 15:38

Skal ikke have noget der hedder GTi i dette land... det har jeg ikk råd til,..... skide forsikring..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-09-04 15:39

Hvis du bliver knaldet, eller bare begrundet mistanke, er det slet ikke rart.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-09-04 15:39

Det med speedometeret har overhovedet ingen betydning, ligesom det heller ikke har betydning hvilken stand bilen er i eller hvor meget du har givet for den. Toldvæsenet har en tabel de går ud fra med Årgang og model og det er det.
Det er ikke altid de vil se bilen.
Jeg har selv to importerede Golf turbodiesel på gule plader.
Det har været på tale at ændre reglerne, så det ikke mere kan lade sig gøre at få indregistreret på den måde, men så vidt jeg ved kan det stadig lade sig gøre, men det er bestemt ikke alle modeller man kan få på gule plader, så det vil jeg råde dig til atr undersøge i forvejen.
Der er stramme regler for kabine/vare-rumsstørrelse som skal overholdes før en bil kan godkendes som varevogn.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-09-04 15:41

Nåhhh ja, man bliver jo straffet som nybegynder!!!!!!!

Ærgeligt. Du kunne have købt min. 125 hk til 800 kg, med en gearing der er vildt lav. Sjooovt!

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 09-09-04 15:41

3773 <<< Nej det ved jeg... men hvis bil kun har gået 80000km sætter jeg den heller ikke til 250000km... Det kan man jo se og høre med et trænet øre..

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 09-09-04 15:43

Når nu dit udgangspunkt for at anskaffe dig en bil i Das Vaterland, er at ville spare nogle "håndører", så vil det da stride mod al sund fornuft at "rutte" de "forventede besparelser" op i at få bilen transporteret til DK af "købt arbejdskraft"!!! Der KAN være (endda MANGE) penge at spare ved at købe bil i bl.a. Tyskland, men det KAN så sandelig også blive betydeligt dyrere i den sidste ende! Hvis ikke du selv er "kendt" med at købe biler i andre lande og få dem igennem "afgiftsmøllen" herhjemme vil jeg på DET KRAFTIGSTE anbefale at alliere dig med nogle "gamle rotter" som har erfaring med den branche!!!
Eller du kan få en tilsyneladende "regulær" bil med dig hjem som efterfølgende skal bekostes "store summer" for at få igennem et syn, eller for blot at køre. Her kan du hvis du selv kører bilen hjem, få dig et (godt) indtryk af bilens tilstand generelt.
Det er ikke for at tage "modet fra dig" men du skal altså ikke lukke øjnene for de evt. faldgrupper som en sådan handel/hjemtransport kan indeholde.

Jeg ønsker dig AL MULIG held og lykke med din første bil!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 09-09-04 15:43

Dova <<< Joo, ToldSkat ska vide hvor langt bil har gået, så det har da en betydning, ,, men det er rigtig at det er sjældent at de vil se bilen, men det sker..

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 09-09-04 15:47

Pallenoc <<< Mange tak,,, jeg ved det godt at man skal passe meget på... Min lærer på Teknsik skole har selv importet både biler og mc'ere... Og han har gennemgået alle de vigtige ting jeg skal være opmærksom på ved køb og transport af bil... men jeg vil ikke give 25000kr for en eller anden lortespand i Dk, fyldt med rust, når jeg kan købe den sammen bil til 7500-15000(alt efter udstyr)i DE, uden rust, og med en afgift på knap 10000kr...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-09-04 15:48

Det mener jeg så ikke de vil vide med importbiler, hvor langt de har kørt, men f.eks. "frikørte" danske taxier er der en regel på 250000km.
Det de vil vide er motor, turbo eller ej, og gearkasse, om det er 4 eller 5 trins gearkasse. ( for golfens vedkommende i hvert fald)

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 09-09-04 15:51

dova <<< Okay.. .Ja, du må jeg vide det om nogen, da du selv har prøvet det, og jeg ikke har endnu... Men kan ToldSkat give en ca beregning på en forespørgsel?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-09-04 15:52

Nu ved jeg ikke lige hvilken bil du regner med at kunne slippe med 10000 i afgift på.
Min ene Golf fra 1985 kosted nogen og tyve, og min Transporter fra 1985 kostede 38000 for få år siden, og den var der endda betalt noget afgift på i forvejen fordi det var en dansk gulpladebil der bare skulle på hvide plader.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-09-04 15:54

Før i tiden kunne man bare ringe og oplyse model og årgang og få en ca-pris, men det er de ikke så vild med mere.
De vil helst have en kopi af den originale tyske registreringsattest før de oplyser en ca-pris.

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 09-09-04 15:55

En ford Sierra... På ToldSkat hjemmeside er der vuderinger fra tidligere.... og der står at en Ford Sierra 2.0 CLX fra 1990(sådan en som jeg vil hente) kostede ejeren 9562 kr(ca). Og det var den 26/6-2004

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 09-09-04 16:00

Art Personbil
Mærke FORD
Model SIERRA
Typebetegnelse 2,0 CLX
Registreret 1. gang 20/03-1990
Karosseri type / antal døre 5 døre
Motor 4 Cylindre 1997 cc 120 HK ventiler
Gear / drivkraft / km / B / 240000 KM
Ekstraudstyr Vurderingsprisen afhænger af udstyrsniveau og
køretøjets stand

--------------------------------------------------------------------------------

Endeligt vurderet pr 16/06-2004
Afgiftspligtig værdi 8000
Registreringsafgift 9652
Handelspris inkl. afgift 17652

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-09-04 16:05

Det er meget godt for sådan en Ford-vogn. Men farligt farligt hvis man får noget skidt dernede fra. O-garanti og håret i postkassen.

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 09-09-04 16:10

ja det ved jeg.... 120 Hk og træk på baghjulene, og plads nok til nogle bajer i tyskland...
Skal oz have en uddannet mekaniker med derned... Jeg vil ikk snydes

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-09-04 16:12

Ja okay, det kan jo nok ikke gøres meget billigere.
Men find nu en ford der i hvert fald ikke har gået 240000 km, for så er den rigtig godt "brugt" overalt.
Og når du finder "slæden" så sørg for at den får alt det rustbeskyttelse du kan finde på.
For selv om der ikke er rust i når man får dem dernede fra, får de nærmest et "kulturchok" over de danske vinterveje med salt, og SÅ ruster de. Mange biler dernedefra har faktisk aldrig fået rustbeskyttelse. En anden ting der er karakteristisk for importbiler er ting der bliver irret: Indvendige dørhængsler, vinduesop/nedrul og bremserør og den slags. Det nemmeste er at afmontere dørbeklædning m.m. og smøre alle de dele ind i olie fra begyndelsen.
Men held og lykke med at få fat i den "rigtige" bil.
mvh dova

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 09-09-04 16:30

hvorfor ikke købe en ford der har gået 140000km? er det farligt?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 09-09-04 17:10

Ikke 140, men 240000.
Det er mange kilometer til en Ford.
Så er den ved at være godt slidt i alle mekaniske dele, og hvis det er samme motor, synger den på sidste vers.
Men selvfølgelig får man ikke en "ny" bil for de penge.

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 10-09-04 17:05

dova <<< Ahhh... Okay... så er jeg med igen. Jeg ved godt jeg skal passe på de høje kmtal. Men en ny motor er ikk så dyr igen, hvis uheldet skulle være ude....

Godkendelse af svar
Fra : KlausHansen

Dato : 19-09-04 15:34

Tak for svaret dova.