/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Citroen ZX 1.9 Volcano
Fra : Killjoy
Vist : 539 gange
20 point
Dato : 10-07-02 12:03

Er der nogen der er bekendt med en billig dog effektiv tunning af en Citroen ZX 1.9 Volcano. Den har fra bunden ca. 130 hk. Jeg vil meget øge denne effekt til ca. 150 - 160 hk.

Alle forslag modtages.

Killjoy

Accepteret svar
Fra : valin

Modtaget 20 point
Dato : 10-07-02 14:41

Hej killjoy.
Du kan starte med, at skifte knasten til en 288 graders knast, monterer et k&n injektionkit, skifte manifolden ud med en banan manifold. Jeg mener at vide, at din bil er med elektronisk insprj. Hvis det er tilfældet, så få chipet den med en såkaldt superchip. Ialt vil det give ca. 20-25 hk.
Prisen vil være omkring: 6-7000.-
Du kan jo også vælge den lidt dyre men MEGET effektive tuning, med en turbo, opboring, nye og længere stempler, samt en EFI insprøjtning, så vil du uden problemer få motoren til at yde på den rigtige side af 200 hk.
Håber du kunne bruge mit svar.