/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
IR forbindelse til Samsung E700
Fra : ppk
Vist : 552 gange
200 point
Dato : 07-09-04 21:53

Hej

Jeg har hos T.Hansen købt en MA-620 USB Infrared Adapter, som skulle gøre det muligt at overføre billederne fra mobilos til computeren !

Jeg har også fået fat i et program der hedder EasyStudio PIMS & File Manager, men det kan ikke lykkedes at få forbindelse til mobilen.

Er der mon nogen der kan hjælpe ? er det noget med opsætningen ?

En form for brugsanvisning søges ! (det virker som om at forbindelsen mellem computer og mobil er okay, da den siger i menu linien at Samsung E700 er klar. Men det er måske nærmere programmet der ikke vil læse hvad der er på mobilen)

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 07-09-04 21:59

hvis du ikke har XP kan du prøve at vælge tilføj hardware i kontrolpanel.

Kommentar
Fra : Divser

Dato : 07-09-04 22:48

Hej Preben

Jeg har tidligere hørt, at EasyStudio downloaded fra Samsungs hovedhjemmeside skulle være fejlbehæftet, og måske har du hentet programmet der? Jeg har downloaded programmet fra Samsungs engelske hjemmeside (kan desværre ikke huske adressen), så det er muligt, at din version af EasyStudio er fejlbehæftet. Prøv at skaffe versionen fra den engelske hjemmeside - det lykkedes i hvert fald for mig at få det til at virke.

Mvh
Stephen

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 07-09-04 23:00

Hej Divser

jeg har godt nok hentet programmet fra Samsung, så nu vil jeg lige prøve at hente det på den engelske side, jeg tror at du mener på følgende link http://www.samsunghandphones.com/E700.htm der er nemlig flere muligheder for diverse programmer. Så jeg håber at dette vil hjælpe mig, samtidig kan jeg se at der også er en vejledning i at få tingene til at fungere.

Hilsen Preben
PS: jeg skriver lige hvis det kommer til at virke.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 08-09-04 00:19

Hej igen

Så virker det !

Det hjalp at hente softwaren fra http://www.samsunghandphones.com/E700.htm så det næste projekt bliver så at se om det er muligt at ændre på billede størrelsen fra mobilen.

De billeder på mobilen er jo ikke særligt store, og opløsningen er lidt tvivlsom.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : jonassr

Dato : 08-09-04 16:06

Jeg har købt et data kabel til min fon e 700 og jeg bruger EasyStudio PIMS & File Manager kanon program så måske du skulle få dig sådan et kabel

Accepteret svar
Fra : Divser

Modtaget 200 point
Dato : 08-09-04 18:27

Hej Preben

Det er godt at høre, at du fik EasyStudio til at virke.
Jeg går ud fra, at du på telefonen har indstillet billedstørrelsen til VGA (640x480) og billedkvaliteten til "Superfin". Herudover tror jeg ikke, at der er ret meget at gøre ved kvaliteten.

Hilsen
Stephen

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 08-09-04 21:04

Tak for svaret Divser.

Nu har jeg fået styr på indstillingeren på billedekvaliteten også !!!

Så endnu en gang mange TAK for hjælpen.

Hilsen Preben