/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
regnskab til hhx opgave
Fra : carlsen6
Vist : 713 gange
100 point
Dato : 07-09-04 20:13

jeg er elev på den 3årige hhx, og sidder og har brug for lidt. Så jeg håber på at der er nogen derude som kan hjælpe mig. vi skal lave en opgave i afsætning og her mangler jeg regnskabet for Rosendahl A/S. Det eneste sted jeg har kunnet finde det er på erhvervs- og selskabstyrelsen, men her koster det omkring 100kr, så hvid nogen af jer kender et sted hvor det enten er billigere eller gratis, så vil det gøre mig glad...

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 07-09-04 20:21

Du kan jo prøve at spørge i firmaet. Men det er vel ikke ulejligheden værd, når du kan få det for 100 kr.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-09-04 20:21

Der findes et bogværk der plejer at ha' den slags. Det hedder Green's Virksomhedsindex eller sådan noget. Prøv at søge på det. Det var, ihvertfald tidligere, et bogværk der stod på næsten enhver Direktørs bogreol. Idag findes den sikkert også i en Netversion.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-09-04 20:29

De har en hjemmeside: www.rosendahl.dk på denne kan du lære noget om firmaet, og når du har gjort det kan du henvende dig til dem på deres mail-adresse, forklare hvem du er og hvad du gerne vil. Du skal selvfølgelig ikke påregne at få tilsendt deres Interne regnskaber, men som A/S har de også et offentligt tilgængeligt regnskab som de sikkert gerne vil tilsende dig, alene fordi du viser deres selskab interesse!

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 07-09-04 21:38

Til orientering indeholder Greens ikke regnskaber, men blot nogle nøgletal.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-09-04 21:43

Men dog tilstrækkelige oplysninger til at man kan finde firmaets oplysninger ad anden vej.
I det nævnte project er nøgletal sikkert også interessante.

Accepteret svar
Fra : JimsChatox

Modtaget 110 point
Dato : 07-09-04 21:52

giv mig din email adresse så mailer jeg det til dig!!! skal det være det seneste offentliggjorte?

Godkendelse af svar
Fra : carlsen6

Dato : 26-11-04 17:02

Tak for svaret JimsChatox.

Kommentar
Fra : cahan2

Dato : 31-03-05 11:05

Jeg er også en studerende på hhx tredje år som skriver om rosendahl i afsætning. Jeg ville hører om det var muligt at jeg også kunne få regnskabet tilsendt, da det vil være en stor hjælp til min opgave

Kommentar
Fra : JimsChatox

Dato : 31-03-05 11:08

Hej cahan2, hvis du stikker mig en email-adresse, så kan jeg maile det til dig....