/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
CRC Data Error på HD? Øv
Fra : Perege
Vist : 460 gange
200 point
Dato : 05-09-04 14:43

Hej.

Min HD er delt op i 4 partitioner. Lige pludselig er alle mine data på de 2 Partitioner væk (ca. 40 GB).

Når jeg kører Partition Magic, fortæller den at de 2 drev har noget der hedder CRC-Errors?!?!

Jeg kan godt gå ind i biblioteket hvor alle filer skulle være og PM fortæller også at drevene er fyldt op som de skulle.

Hvad kan jeg gøre?

Har prøvet både Chkdsk og Check for Errors i PM. Men nej.

EgE

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 05-09-04 16:04

Hej EgE - prøv her:
http://www.diskhelp.dk/sporgos.htm

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 05-09-04 16:07

det kan være dette kan hjælpe har selv prøvet det :/

http://www.overclocking.dk/forum.asp?mode=traade&id=152018&emneID=9

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-09-04 16:07
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-09-04 16:08

Det var satans, en tanke, 2 svar.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 05-09-04 19:18

CRC fejlen(e) skyldes svag eller forkert skrivning på disken - Eller - at et læse/skrive hovede er ved at blive dårligt. Beskrivelsen tyder på at fejlen ligger i partitiontabel området. Da partitioner er "forsvundet".
Den rigtige løsning (hvis der er data, der skal reddes) er at indscanne hele disken, og genskabe de data der er brug for fra det indscannede image. Med andre ord een læsning af hele disken for at sikre alle data.
Hvis der ikke er data, der skal reddes, så formater og geninstaller, og vær opmærksom på af få lavet backup af vigtige data, og i øvrigt derefter bruge disken indtil den fejler i en grad, der gør garantibytning mulig.