/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
F-lygter på grand vitara
Fra : 0808
Vist : 3789 gange
200 point
Dato : 04-09-04 09:25

Hej jeg har købt en suzuki grand vitara i år (2004) og ville gerne have nogle
Hella F-lygter på men det viste sig at være et støre problem.
Jeg ville sæte et ræle til hvor jeg tager styre strøm fra en af forlygterne MEN NEJ
det kan man ikke da der køre noget strøm som slår ræleet til når man tænder for lys kontakten (fra kørelys til lavt lys).
JOJO jeg tog styrestrømmen fra højlyset. Men det er sku ikke som gamle dage.
Jeg indså hurtigt at det er jeg for dum til at finde ud af så jeg fik Suzuki i Give til at
finde ud af det. MEN DET KAN DE IKKE.
(SÅ spørg jeg ) Kan man ikke sætte fjern lygter på en suzuki grand vitara?????
Og Hvis man kan så Hvordan!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-09-04 10:00

Jeg kan ikke lige fortælle dig hvordan, men vil bare oplyse, at der er kommet nye skrappere regler vedrørende montering af ekstra forlygter.
Og ikke mindst når bilen kommer til syn, finder man ud af, hvis der er lavet noget forkert.
Men det skulle kunne læses på www.fstyr.dk Under Regler og krav til køretøjer.
mvh dova

Kommentar
Fra : geu

Dato : 04-09-04 10:50

Kan ikke se hvorfor man ikke kan tager styerstrøm fra fjernlys og at arbejdsrelæ og mont. et sæt fjernlygter mere...

Hvad er det der sker når du gør det???

Kommentar
Fra : 0808

Dato : 04-09-04 14:02

når jeg tænder for lyskontakten og går fra kørelys til lavlys "klikker" arbejdsrelæet og tænder der med fjernlygterne både på nærlys og pakeringslys.
og det gør det også for min meker ved suzuki så det er ikke fordi at jeg montere styrestrømen forkert,

Kommentar
Fra : geu

Dato : 04-09-04 14:38

Det kunne jo lyde som om du skal have en ensretter på..Eller finde et andet sted og få din styrestrøm fra fjernlys.

Hvor tager du den fra nu??

Kommentar
Fra : 0808

Dato : 04-09-04 18:33

vi tager den fra ledningen til højlyset i venstre side ca 20cm fra stiket som man sætter på pæren i forlygten.
det er ikke en ensretter de skal til da der ikke skiftes mellem - og + men kan det være
at der skal en modstan foran relæet ??

Accepteret svar
Fra : jngn135

Modtaget 200 point
Dato : 09-09-04 12:31

en del japanere har forlygterne forbundet/styret på en noget alternativ måde det det samme hvis man prøver at montere hjælperelæer ... det kan lade sig gøre men du skal lade det være stel styret men find en der er inde i japaner net til at lave det for dig der skal laves en del om !!!

Kommentar
Fra : 0808

Dato : 11-09-04 14:11

ja det er noget L____nå men jeg prøver om der er en der ved det ved suzuki.
tak for jeres foreslag.
jeg giver mine poings til jngn135 da det er en god ide.
hilsen Per.

Godkendelse af svar
Fra : 0808

Dato : 11-09-04 14:13

Tak for svaret jngn135.