/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
Unlock NEC e228
Fra : Akiro
Vist : 370 gange
125 point
Dato : 03-09-04 22:17

Jeg har en NEC e228 fra 3, og jeg har overhovedet ingen dækning på den i mit område - derfor vil jeg gerne have mit telmore simkort i. Er der nogen der ved hvor man kan få en sådan telefon oplåst (udover hos 3) og i bedste fald, hvor?

Tusind tak for hjælpen!!

Kommentar
Fra : soll

Dato : 03-09-04 22:46

har ikke prøvet på den model men du kan prøve det af,
må godt lige skrive hvis det virker så jeg ved om det virker.

NEC Temporary Unlock:

Put a 2G (GSM-SIM) Simcard and turn ON the phone.
#4960*xxxxxxxx#
*4960*xxxxxxxx*xxxxxxxx#
Turn OFF and ON again.
xxxxxxxx = any numbers
Remember the xxxxxxxx you used.
You will need to use same code in the furure.

Attention:
- This unlock method ONLY works with one Simcard. If you change to another Simcard, you will have to unlock again!
- This method depends on the firmware version. If didn't work only a cable soluction can help you.

Kommentar
Fra : Akiro

Dato : 04-09-04 00:09

Nej soll - det virker ikke, desuden er det umiddelbart ikke ud af svaret muligt at se, hvilket simkort der skal sættes i, om det er telmore eller 3 til at starte med, og hvornår koden skal indtastes. Kan du være lidt mere specifik?

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 04-09-04 00:35

Sorry, men jeg forstår ikke helt dit spg :S
Men prøver at svare Anyway. Hvis problemet er at du skal skrive en kode, som du ikke kan huske, eller ikke kender, så virker det tit at skrive 1 2 3 4 eller 1 1 1 1
Prøv det, Held og Lykke

Kommentar
Fra : Akiro

Dato : 04-09-04 00:45

Mit spørgsml drejer sig om Simlock. Jeg vil gerne have min telefon unlocked, så den kan bruge andre simkort end det jeg har fået fra 3. Håber dette løser usikkerheden om, hvad det er, jeg beder om.

Kommentar
Fra : openphone_unlock

Dato : 04-09-04 08:43

hej Akiro
unlocker man nec telefoner med kode kan man kun låse dem op til det selskab man ønsker at bruge
dvs telefonen kan kun bruges til et selskab, "det man låser den til"

(som soll skrev)
NEC Temporary Unlock:

Put a 2G (GSM-SIM) Simcard and turn ON the phone.------ put det simkort i telefonen som du vil bruge fremover
#4960*xxxxxxxx#---------------------------------------- tast #4960*xxxxxxxx# (x =tilfældige tal som du selv bestemmer husk dem )
*4960*xxxxxxxx*xxxxxxxx#------------------------------- tast *4960*xxxxxxxx*xxxxxxxx#
Turn OFF and ON again.---------------------------------- sluk telefonen og tænd den igen
xxxxxxxx = any numbers---------------------------------- x= tilfældige tal (men husk dem / skriv dem ned )
Remember the xxxxxxxx you used.------------------------ HUSK de tal du bruger xxx
You will need to use same code in the furure.------------- den samme kode skal bruges fremover ved skift til andet kort

jeg ved ikke om det virker på din model alt er derfor må eget ansvar
jeg har kun formuleret svaret så du moske bedre forstår sammenhængen
held og lykke med det
(muliheden for unlock med kabel er der også find en unlocker her www.dkunlock.dk)
Hilsen Bjarne
www.openphone.dk

Kommentar
Fra : Akiro

Dato : 04-09-04 09:36

Hej Bjarne og tusind tak for dit svar.
Jeg har prøvet begge simkort, både det fra 3 og det jeg gerne vil have i, fra Telmore. Når telmore kortet sættes i, beder dem om password, og det giver jeg den. Den godkender så koden, men siger kort efter, at jeg skal indsætte det korrekte USIM kort. Her har jeg prøvet koden som di og Soll skriver, og erstattet xxxxxxxx med 11111111. I række 2 er der 2 x 8 tal, må det være samme talrække jeg bruger igen?

Jeg takker mange gange for jeres hjælp, og prøver denne kode igen idag, men jeg tror som sagt ikke det virker på e228.

Kommentar
Fra : soll

Dato : 31-10-04 13:16

skal bruge dit imei nr så kan jeg prøve at lave en kode til dig med et nyt program jeg lige har fået.

Kommentar
Fra : Akiro

Dato : 31-10-04 14:38

Det lyder godt, Soll! ... hvor kan jeg sende koden til dig?

Kommentar
Fra : soll

Dato : 31-10-04 15:17

du kan bare smide den her det er jo ikke noge andre kan misbruge.

Kommentar
Fra : Akiro

Dato : 31-10-04 15:57

OK soll .. den er så her: IMEI 353565000341722

Kommentar
Fra : soll

Dato : 31-10-04 16:14

Attention:
This method depends on the firmware version.
If didn't work only a cable solution can help you.

Model: NEC Other Models
IMEI: 353565000341722

Temporary Unlock:
Put a 2G Sim and turn ON the phone.
#4960*80248480#
*4960*80248480*80248480#
Turn OFF and ON again.

Kommentar
Fra : Akiro

Dato : 31-10-04 17:29

Tusind tak for din hjælp, soll ... men nej, den er godt nok ikke så meget for at reagere .. har både prøvet med enter efter hver linie og at skrive dem lige efter hinanden og prøve andre knapper som enter .. but no way .. den beder bare om det rigtige simkort. *suk*

Kommentar
Fra : helloo.dk

Dato : 31-10-04 19:26

Hej Akiro
Har du prøvet siden her??
www.TekIt.dk den er ganske gratis...
Hilsen Dan

Kommentar
Fra : Akiro

Dato : 31-10-04 20:00

Ja helloo ... den siger faktisk det samme som soll har gjort :D

Kommentar
Fra : helloo.dk

Dato : 31-10-04 23:44

Ok.. men hvis ikke det virker kan du prøve at kontakte ham og se hvad han siger...
mailen er rene snabela tekit.dk
Hilsen Dan