/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvordan kan det være??? (PGO)
Fra : andreas_andersen
Vist : 972 gange
25 point
Dato : 09-07-02 14:54

Hej,

Jeg har en næsten tilkørt dr big Pgo scooter, men den er så dårlig i optræk. Den trækker først ved de 25 km't, det skal siges jeg har tuncylinder og der er ingen begrænsninger på variomatic eller kobling.
I udstødn. er der en lille fartdæmper (blindrøret).

Der er stadig masser af topfart ca 60 km't og stadig masser af gas i håndtaget.

Er det pga. jeg ikke har en ordentlig koblingstrykfjeder?
Eller er det pga. jeg ikke har tilkørt den endnu?

Jeg er lidt af en newbie, så svar så man kan forstå det!
Tak.

Andreas Andersen

Kommentar
Fra : Harbo21

Dato : 09-07-02 15:17

Hvor langt har du kørt på dem???

Kommentar
Fra : Harbo21

Dato : 09-07-02 15:17

Hvor langt har du kørt på den???

Kommentar
Fra : andreas_andersen

Dato : 09-07-02 16:16

4500 km ca. , tilkørsel har jeg kørt 290 km.

Kommentar
Fra : Japse

Dato : 09-07-02 22:52

Du skal fjerne blindrørret og få et tun-topstykke på, det kan du gøre så snart du har kørt ca. 1500km. alt andet er noget vrøvl, det er en erfaren PGO kører der skriver det med erfaring fra 25 stk's der kører i området, den første blev tunet efter 100km, og har dags dato kørt 20.000km uden problemer, så du skal ikke høre efter vrøvlehoveder, hvis du mangler noget til PGO i tun m.m så kontakt motoline i tyskland.
Hilsen Japse.

Kommentar
Fra : andreas_andersen

Dato : 11-07-02 11:52

Jamen den har været hurtigere i optræk før i tiden, Hvad hedder hjemmesiden for motoline i tyskland? Jeg havde tænkt mig at købe en proma legal for jeg kan ikke finde ud af det med at fjerne blindrøret, eller er det svært? Kan nogen give et bud om hvordan man gør det. Ellers et dejlig svar JAPSE...

Accepteret svar
Fra : Japse

Modtaget 25 point
Dato : 11-07-02 12:25

Motoline har en hjemmeside der hedder www.motoline-racing.com og tlf: 0049 461 74909 og jeg vil anbefale et traffic udstødning, det ligner det lovlige og har et rimeligt afgang, jeg anbefaler ikke Protuna, idet det er for mange dårlige elementer i deres sortering selvom de handler med Polini dele, hos Motoline får man en rådgivning der slår alt, de har nemlig prøvet ALT! Jeg håber du kan bruge dette til noget og at din PGO får rigtig godt med fart på, lige en sidste ting: når du kører med tun så husk at køre med den rigtige olie og skal du have det sidste ud af motoren så skal du køre med blyholdig benzin.
Hilsen Japse.

Godkendelse af svar
Fra : andreas_andersen

Dato : 11-07-02 12:58

Tak for svaret Japse. Jeg kan sku ikke bruge de andre som vil score billige point, derfor 5 stjerner =)

Kommentar
Fra : andreas_andersen

Dato : 14-07-02 20:28

Lige en ting Japse, Hvilken olie anbefaler du? Og jeg har prøvet at gå ind på www.motorline-racing.com og der kommer ingen side frem? trafic-udstødning hvad vil det give? eller kan du hjælpe mig igennem med at fjerne blindrøret på min scooter, altså på mail: andreas@4760.dk

Ellers tak JAPSE!

Kommentar
Fra : Japse

Dato : 14-07-02 22:26

Jeg anbefaler ligesom motoline olie af mærket AGIP og til alle med vandret cylinder skal det være den der hedder "Racing" til alle med lodret eller oprejst cylinder skal den hedde "Cross" og den kan købes hos www.motoline-racing.com husk der skal ikke være et "r" i motoline, Traffic udstødningen giver en effect på ca. 1,5 hk.
Hilsen Japse.

Kommentar
Fra : Brian_Sorensen

Dato : 13-03-03 15:49

Jeg har lige købt en dr. big og er godt tilfreds med den, den kører 70-75 ifølge speedo...
Jeg ved at der er et andet topstykke på, blindrøret er svejset til og skiven er taget, tænkte på hvor meget jeg skal gøre for at få et optræk så den kan stejle....

På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Brian_Sorensen

Dato : 13-03-03 15:51

p.s. den hår kørt ca. 9000 km og der blev pillet ved den efter 1000 km....