/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
win 98 mortyr på XP?
Fra : Chrillemand
Vist : 287 gange
20 point
Dato : 02-09-04 22:30

Halløjsa....

Har lige fået et spil foræret, Mortyr 2093-1944, som er til windows 98. Men hvordan skal jeg få det til at virke på win XP. Når jeg installere siger den blot, at der er nogle filer den ikke kan åbne...... Hvad gør jeg?

M.v.h. Chrille

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-04 22:38

Det ville være rart med fejlmeddelelser Og så skal man osse lige tænke på at der er nogle spil fra før XP som winXP ikke kan køre

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 30 point
Dato : 02-09-04 22:59

Hejsa

Prøv følgende

Kom din cd med spillet på i dit drev (luk ned hvis cderen selv starter op)

Klik på start-alle programmer-tilbehør-klik på Guiden Programkompatibilitet

” Hvis du har problemer med et program, der fungerede korrekt i en tidligere version af Windows, hjælper denne guide dig med at vælge og teste de kompatibilitetsindstillinger, der muligvis kan løse disse problemer.”

Klik på næste

Sæt flueben i-Jeg vil bruge programmet i cd-rom-drevet-og klik på næste

Her sætter du et flueben i - Microsoft Windows 98 / Windows Me-og klikker på næste

Her kan du vælge-Vælg visningsindstillinger for programmet-så klikker du på næste igen

Så klikker du igen på næste-så skulle spillet ellers gå i gang med at blive installeret

Hvis ikke-ja så kan spillet ikke bruges til XP.

MVH
Brian

Godkendelse af svar
Fra : Chrillemand

Dato : 03-09-04 14:51

Tak for svarmuligheder.

Da jeg installerede hvad der nogle filer den ikke kunne finde, og angav stien som F:\.. selvom mit drev hedder G: Så jeg tænkte om mit andet cd-drev kunne gøre, hvilket hedder F:, og det kunne. Men hvis der er noget der ikke virker, vil jeg bruge din metode Brian. Tak for hjælpen.

M.v.h. Chrille