/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
"død"computter
Fra : nielsjs
Vist : 251 gange
200 point
Dato : 02-09-04 20:25

Ak jeg har en fuldstændig død pc. Det startede for et par måneder siden med at lige pludselig medens jeg sad og arbejdede på den gik den i sort altså slukkede fuldstændig. Jeg tænder den igen og den kører.
For en måned siden gik den i sort igen denne gang skulle den have strømmen afbrudt førend den kunne starte.
Igår skete så katastrofen: Den gik i stå uden varsel. Og nu kan den intet dvs. der sker intet når man tænder den. Absolut intet.
Nogen ideer til hvad der kan være galt
Hilsen Niels

Ps. det er ikke virus eller lign. Den har ikke været på nettet længe!!

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 210 point
Dato : 02-09-04 20:28

Strømforsyningen er sikkert død, hvis der intet liv er at spore.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-09-04 20:30

Der er en række af muligheder for hardwarefejl, men det første jeg ville tjekke er køleren til processoren, kører blæseren eller er den fyldt med snavs og så er det bestemt oplagt at tjekke PSU'en (strømforsyningen).

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 02-09-04 20:32

den er fuldstændig død altså slet intet liv

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-09-04 20:34

Så skal du jo starte med det første nemlig strøm.
Lån evt. en anden PSU og prøve med.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 02-09-04 21:07

Det vil jeg prøve i morgen, for det kan vel ikke være på bundkortet det er galt?
Dumt spørgsmål !! det kan ingen jo svare på førend det første er prøvet.
Hilsen Niels

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-09-04 21:20

Som du dog kan udtrykke det.
Du er helt sikkert nødt til at starte en fejlfinding fra den "logiske" ende.
I forbindelse med fejlfindingen tjekker du lige at alle kort og stik sidder ordentligt fast. Især grafikkort kan godt gå løs på ældre modeller hvis det stive kabel trækker lidt skævt.

Godkendelse af svar
Fra : nielsjs

Dato : 03-09-04 19:42

Jubiiiii!

Tak for svaret Teil. Jeg har lige været på handelen og så købte jeg en ny (og størrer) strømforsyning. Samtidig fik jeg også lige lidt mere plads på harddisken (en ny en).
Så nu er den oppe at køre igen!!!!
Hilsen Niels

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-09-04 21:01

Velbekomme og tillykke med det gode resultat.