/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Drev Navn
Fra : TheOsirisDK
Vist : 354 gange
25 point
Dato : 31-08-04 10:22

For 2 år og 3-4 måneder, købte jeg mig en Medion computer, for 5 dage siden gik den sort. Hardisken brandte sammen. Og garantien dækkede kun i 2 år...! anyho købte en ny harddisk, kom hjem og formaterede, installerede Windows og alt det der - problemt er så nu at den valgt mit nye drev som F, så nu har jeg A, D som DVD, E som brænder, C som Slave og F som Master...!? why?
kan jeg lave om på det uden at skulle formatere?
BTW, det var den der kom med første gang jeg købte computeren der brandte sammen så jeg kan ikke lave en recovery (Applications & Support CD der stiller PC'en tilbage til fabriks ny...)
faktisk har jeg kun Windows på min disk lige nu! jeg mangler en masse opdateringer, men jeg tror microsoft har ændret lidt på deres update side, så jeg kan simpelt hen ikke finde alle de sikkerheds updates mer.... nogen ideer?

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 35 point
Dato : 31-08-04 11:07

Windows XP :
Kontrolpanel - Administration - Computeradministration - Diskhåndtering
Her kan du ændre drevbogstaver
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 31-08-04 11:14

Tak for svaret Gambrinus.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 31-08-04 11:17

Ups du kan nok ikke ændre C: (Eller det drev hvor du har Windows liggende).
Det sku du nok ha' valgt under installationen.
Slave og F som Master.. ??
Har du 2 harddiske eller har du opdelt den i partitioner under installationen ?
Din primære harddisk er det bedst at sætte som master på IDE 1
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 31-08-04 11:19

Windows Update virker som den plejer.
De har bare ændret brugerfladen.
Gambrinus

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 31-08-04 11:22

Har 2 HD'er. Da jeg satte min Windows CD i sagde den jeg skulle partitioner/formatere den for første gang. det gjorde jeg, den genstartede og installerede Windows...
jeg blev ALDRIG spurgt om hvad jeg ville kalde den... og ja, nu har en C: Slave of F: Master....
det kan godt give problemer så jeg vil gerne have lavet det om...! men jeg kan ikke ændre (formatere eller omdøbe) min F (master/boot whatever)