/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Navnebeskyttelse Domsafsigelse ??
Fra : MitNavn
Vist : 1662 gange
50 point
Dato : 08-07-02 16:11

Jeg har indenfor ca 1 md læst en artikel om en domsafsigelse der ophæver navnebeskyttelse af begrebere som eks. "Adventure"
Jeg skal i egen interesse bruge dette som præcedens i snarligt kommende retssag - HJÆLP mig med at finde domsafsigelsen eller blot artiklen
1000 tak
M

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 08-07-02 17:33

Hej M,

ka' du evt. prøve at specificere det en lille smule yderligere...

var det f.eks. en engelsk eller Dansk artikel?

hvad slags emne handler dommen om... evt. den i artikelen men også den du skal bruge som præcedens?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : MitNavn

Dato : 09-07-02 14:34

Hej Strarup - ja skal prøve så godt jeg kan. Dommen jeg søger, er afsagt i Danmark - og så vidt jeg husker handlede den faktisk om, at et Rejsebureau (måske var det Adventure rejser) tabte en sag de havde anlagt om brugen af "adventure rejser" fordi det dækker et begreb og ikke et decideret navn.
Hvilken ret og præcis dato kan jeg desværre ikke. Det er denne dom jeg skal bruge som præcedens for min egen kommende sag (hvis ikke jeg indbetaler stort forlig).
Min egen sag handler om eksakt det samme - mit firma er stævnet for brugen af et begreb af et andet firma som har taget navnet under navnebeskyttelse til et af deres core produkter.
Mvh og tak for hvilken som helst hjælp.

Mvh

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 27-07-02 10:55

Hej M,

undskyld den lange ventetid...

jeg har fundet de her 2 artikler... "Usædvanlig dom ophæver varemærke"... -->
http://dk.news.yahoo.com/020617/108/xffk.html

og det er nogenlunde det samme som står her fra JuraIndex... "Varemærke ophævet ved dom"... -->
http://www.juraindex.dk/select/newsshow.asp?NyhedsID=2897

umiddelbart ser det ud til at artiklen har været bragt i "Berlingske Tidende" omkring d. 17-18 juni... jeg mener at biblioteket har gamle aviser liggende... så hvis du er heldig ka' du finde den der...

håber det ka' bruges... og held og lykke med det...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-10-02 22:38

Hej M,

hvordan er det gået med retsagen, og ku' artiklerne bruges?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 12-06-03 15:41

Hej er det ikke lidt tarvelidt ikke at lukke spørgsmålet,og give starup hans point,når ham har haft arbejdet med at hjælpe dig