/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Afbrændt strømforsyning retur?
Fra : Chrillemand
Vist : 271 gange
68 point
Dato : 30-08-04 22:33

Har lige brændt min psu af...... et siges at være en JNC ATX strømforsyning LC-A400, 400 (fra min kvittering)

Jeg hørte det knase lidt, og så den der lyd af noget der fiser ud af en flaske, og jeg skyndede mig at lukke for lortet, og jeg åbnede op og kiggede....ummidelbart kunne jeg ikke se noget, og så åbnede jeg min psu for at tjekke, og vupti, et dejligt sodet sted......MEN. Der er slevfølgelig det problem, at jeg rev "Warranty void if removed" klistermærket over......kan jeg bytte det alligevel? Min printer overbelastede pc'en.....(kv7 bundkort m. GF 5600, 512 kingston HyperX.) Min skærm for strøm for sig selv!

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 78 point
Dato : 30-08-04 22:38

I det øjeblik du foretager et indgreb i din hardware bortfalder enhver garanti desværre

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-08-04 22:40

Du kan da prøve at bytte den, men vær forberedt på at du sikkert bliver afvist. Fabrikken vil sikkert afvise overfor forretningen at den er dækket af en garanti når mærket er defekt.

//bentjuul

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-04 22:49

Tja! Man kan jo osse hævde at det er op til dem at bevise at man rev garantimærket over! Det kan vel osse ske ved et uheld fra en vildfaren skruetrækker! Der kan jo ikke ske noget ved at forsøge at bytte den. Du har jo sådan set kun bevist at det var en fejl ved strømforsyningen! Men i princippet har Better Performance ret!

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 31-08-04 06:59

En vildfaren skreutrækker beviser jo blot at der er tale om et indgreb

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 31-08-04 14:18

Så må jeg sende den ind...... Og finde ud af det derfra...... Ville det være mistænkeligt hvis ikke der sad noget mærke på....?

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 31-08-04 14:36

men er det slidtage eller er den overophedet, eller er det en fejl.......

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-04 15:13

Din printer burde ikke overbelaste en 400 W strømforsyning! Så jeg vil mene det er en fejl! Var der meget støv i?

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 31-08-04 17:06

nææ, der sad lidt støv i. Den er et halvt år gammel. Men så vidt jeg kunne se var det de der modstands ting der med ringene på... Hvad er det nu de hedder...? der var brændt af på brintet........

Godkendelse af svar
Fra : Chrillemand

Dato : 01-09-04 17:59

Tak for svaret Better_Performance.

Selvfølgelig ville de ikke tage imod den! Men så må jeg jo lære af det til næste gang!