/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Harddiskproblem
Fra : ram
Vist : 349 gange
61 point
Dato : 29-08-04 18:16

Hej,

Jeg har en lidt gammel harddisk som begyndte at sige nogle underlige lyde, imens Windows kørte. Så da jeg skulle starte min computer her til morges, fik jeg følgende fejl ved Bios starup: "Primary master harddisk fail"

Jeg har forsøgt på egen hånd at skifte slot, og ændre på jumperens placering men uden held. Nogle gange går den lidt videre og læser de andre hardware enheder (cd-rom drev mm.) og så når den skal til at starte windows op, blive skærmen sort, kun med en lille blinkende streg oppe i venstre hjørne.

Hvad er der gået galt, og kan jeg få mine filer tilbage?

Med venlig hilsen
David Ramskov

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 29-08-04 18:18

tror den er helt død, måske et head crash. du kan såtte en anden HDD i som master og se hvor meget der kan reddes.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-08-04 19:27

Du har lige givet en beskrivelse af hvordan det kan lyde når en harddisk afgår en alt andet end stille død.
Curseren blinker fordi den ikke kan komme længere i indlæsningen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-08-04 21:56

Hvis du vil gøre dig håb om at få nogle af dine filer tilbage, må du ikke lægge noget ind på den gl. harddisk, heller ikke prøve at geninstallere Windows på den. Men indstallere Windows på en anden, og så håbe på at windows og recoverprogrammer kan se den gl. og redde noget.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : PanicAttack

Dato : 30-08-04 12:55

Jeg kender din situation alt for godt. Jeg har selv stået i samme situation hvor min HDD brændte af i min bærbare. Det eneste du kan gøre er at skifte den. Beklager :/

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 01-09-04 10:21

Panic - har du disken endnu?
Bemærk priser her: http://www.diskhelp.dk/faq.htm

Kommentar
Fra : PanicAttack

Dato : 01-09-04 11:02

Nej har ikke disken endnu, den barbære blev erstattet af sægleren