/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Monitor "larmer for meget"
Fra : elo2002
Vist : 549 gange
20 point
Dato : 07-07-02 22:39

Hej

Jeg har en 19" Smile KFC CA6919SL Monitor.
Hver gang jeg tænder for monitoren eller slukker for den, bipper den med en kraftig høj lyd.
Det er helt ok, at den bipper og giver en meddelse om at signalet bliver afbrudt, men behøver den virkelig at bippe så højt, det er faktisk så ekstremt højt at jeg er ved af få spat af dennne bippen, der er grænsen til vanvid.

Jeg har tænkt mig at pille højtaleren ud af monitoren, og bytte den ud med en mindre larmende højtaler, men er ikke helt sikkert på hvordan man gør, der er også højspænding i en monitor, så man skal nok være forsigtig!!

Kan nogle hjælpe mig ?

PS. kan man male en monitor med en anden farve, jeg kender en Autolakerè ?

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 08-07-02 00:01

En skærm/monitor har en fabriks installeret lyd som du ikke kan ændre på medmindre du skiller den ad og udskifter højraleren eller sætter en meget større modstand ind i printet og det er MEGET avanceret !!!

Hvis du vil have malet din monitor kan jeg ikke hjælpe dig meget men du burde nok passe på de steder på monitoren hvor malingen vil kunne komme "ind" i den for det vil også kunne lave små skader i printet !!!

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 08-07-02 08:49

Du kan sagtens male en monitor, men det er et kæmpe arbejde, og vil anbefale dig at få hjælp fra en tekniker.
Hvis du vil have et proff. resultat, skal al indmaden incl. selve billedrøret pilles ud af kabinettet. Herefter skal kabinettet først sprøjtes med en special grunder, før man kan påføre den færdige farve. Hvis du beslutter dig for at afmontere hele monitoren, kan du samtidigt få indsat et pot. meter (trådviklet) i forbindelse med højtaleren, så du kan bestemme hvor højt bippet, skal være.
Hvis du skal betale dig fra hele operationen, kan det sagtens koste flere gange en ny monitor, så måske er det billigere og lettere, at købe en ny. Jeg har været med til at gøre det, men det var en person, der absolut ville have en bestemt farve. Resultatet blev meget flot, men det blev prisen også.

MVH

viskinge

Kommentar
Fra : zamot

Dato : 26-08-02 00:42

Der er ofte allerede en pot.meter på printet som bruges til at fabriksindstille højtaler lyden.

Hvis du har mod på at forsøger selv, kan dette justeres således:-

Man får nemt adgang til de fleste prints ved kun at tage bagpanellet af.
Skærmen ligges med glasset nedest på en blødt overflade.
Følge herefter ledningerne fra højtaleren til at hurtig finde frem til den rigtig print.
Prøve at læse hvad der står på printet ved de enkelte pot's. Det plejer at være ret indlysende. f.eks 'Vol'.
Bruge en afskærmet skruetrækker, og sørge for ikke at rør med andet en den pot du ville juster.
Sæt en blyant mærk inden du begynder, så du kan sæt den tilbage til den oprindelig indstilling, hvis det viser sig at det er den forkerte.
Start med at lave små ændringer, til du får en fornemelse for hvor meget det ændre sig.
Du kan sagtens tilslutte skærmen for at høre om du har den rigtig pot, og om du drejer den rigtig vej, bare sluk for den igen imellem justeringerne.
Det skade ikke at kigge. Men hvis du kan ikke finde en pot som du tror er den rigtige, så lad være med at pille. Sæt bagpannelet på igen, og føle dig tilfreds med at du har prøvet.

Kommentar
Fra : Krible

Dato : 11-09-02 13:31

Med hensyn til maling.....så prøv at kigge her http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?tid=30593&fid=12

Jeg kan ikke lige finde adressen på det firma jeg har hørt om, men vender tilbage hvis jeg finder det

Kommentar
Fra : pasn

Dato : 22-10-02 00:44

Undrer mig lidt over at alle indlæg er under KOMMENTAR og ingen under SVAR. Synes ellers nok at nogle er kvalificeret nok til at stå som svar. Havde egentlig også selv en kommentar som vel efterhånden er overflødig, men som relativ nybegynder her på kandu kan jeg ikke lige se hvordan spørgeren kan lukke spørgsmålet uden at en eller anden skriver et svar, så her følger mit så alligevel: Klip en af ledningerne til højttaleren over og sæt en 100 ohm modstand i serie, så skal den nok være dæmpet ned i hovedtelefon niveau. Er det for meget, så sæt en mindre modstand ind. Vi giver vel ikke mere end 25 øre i indkøb for sådan en, så det er vel begrænset hvad den lokale radiomand vil være bekendt at forlange.
Et potmeter er selvfølgelig at foretrække. Her kan den lokale radiomand nemt lodde et par ledninger på potmetret, så du selv kan montere det med et par STORE kronmuffer, men medmindre du borer hul i siden og monterer det her, så prøv lige med modstanden først.
Angående maling af kabinet, kan det næppe besvares bedre end viskinge`s indlæg.
Hilsen fra Per Nielsen

Kommentar
Fra : hakker123456

Dato : 07-12-02 23:02

Det er ret simpelt det med lyden - bare lod buzzeren af - der står buzzer på printet når man pille bagdækslet af skærmen - min er lydløs!

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 27-01-04 08:46

Hvis du er tilfreds med svaret, må du godt lukke spørgsmålet. Ellers kom tilbage.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 27-01-04 08:48

Hvis du er tilfreds med svaret, må du godt lukke det. Ellers kom tilbage.

MVH

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-01-04 16:38

"viskinge" <viskinge.news@kandu.dk> crashed Echelon writing
news:401629b0$0$148$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Hvis du er tilfreds med svaret, må du godt lukke det. Ellers kom
> tilbage.

> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Erhmm måske kandu.dk bare skulle lade være med at lave pointsystem på et i
forvejen gratis usenet?!

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address