/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Neddrosling - taget i r...!
Fra : Psycho_Cowboy
Vist : 3592 gange
50 point
Dato : 07-07-02 00:50

Jeg har lige købt et neddroslingssæt til min GSX R 250'er, som jeg har haft i snart 2 måneder, og jeg følte mig ærlig talt taget godt i "enden" da jeg åbnede kuverten med papirer + droslingsgrej.
I en lille komvolut lå 4 skiver - tilsyneladende standset ud at noget være nat-pisse-potte-blik, beregnet til at skulle side som stopklods mellem karbonaderne og cylindrene. Prisen lød på 1.575 dkr.... SYGT!
Nå, men nu skal jeg jo så til syn med maskineriet, og jeg har hørt fra flere, at de ved et sådan syn egentlig ikke tjekker hvorvidt droslingen er monteret eller ej, men derimod bare kigger på de medfølgende papirer. Er der nogen, der kender noget til dette?? ( Jeg havde jo sådan set forestillet mig at kunne undgå isætningen af skiverne, til fordel for de flere hk )
Foretager de ellers et komplet syn at mc'en med bremser, lys mm. nu de har fat i kværnen ??

Psycho Cowboy
GSX R 250 - Som nødigt vil have dyre tyske skiver monteret i vejrtrækningen

Kommentar
Fra : Psycho_Cowboy

Dato : 07-07-02 16:55

Tak for besvarelsen, den var udmærket... jeg fik sgu trykket "afvist" istedet for "godkend svar"... det var IKKE med vilje... sorry!

Accepteret svar
Fra : Misteryman

Modtaget 50 point
Dato : 08-07-02 23:38

he he he, men så skriver jeg mig lige som svar igen :)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 12:45

> Ved syn tjekker de hvorvidt droslingen er monteret eller ej
> ,eller kigger de på de medfølgende papirer.
> Foretager de ellers et komplet syn at mc'en med bremser, lys mm. nu de
> har fat i kværnen ??

Mojn

De kigger kun på papiret til syn.

Læs lige havd jeg har skrevet før:

Fritz på 18 køber sig en nyere brugt CBR 600. Forsikrer den (As if!) og får
den indregistreret i eget navn. Endnu har han ikke gjort noget ulovligt selv
om den har 110HK og han kun må køre en 34Hk maskine (25Kw). Maskinen er
under 5 år gammel og skal ikke synes ved omregistrering.

Her kommer balladen:
Maskinen skal nu monteres med et droslingskit og den skal synes igen, hvor
man medbringer parpirene fra droslingskittet. Maskinen bliver nu synet og
opgivet som værende med 34HK i indregistreringsattesten. Fritz må nu gerne
køre på sin CBR fuldt lovligt.

Forsikringsselskabet vil meget gerne sælge en forsikring til Fritz, selv om
han ikke har kørekort til køretøjet. Ingen problemer der. De vil bare ikke
dække, hvis han bruger køretøjet, da han jo ikke har kørekort dertil.

Hvis man forestillede sig at Fritz, i et anfald af ungdommelig gåpå mod,
købte verdens dårligste CBR, der på trods af at være opgivet til 110Hk, kun
lavde 30HK på baghjulet før monteringen af droslingskittet da motoren var
defekt, må han stadig ikke køre på den, selv om han kunne fremvise en
rullefeltsmåling fra anderkendt forhandler. Det er hvor mange heste den er
opgivet til at yde på krumtappen fra fabrikken der tæller.

Hvis Frits til gengæld købte en GN 250 opgivet til 21HK, og derefter fik den
portet, blueprintet, større karbs, lettet krumtappen og fik monteret turbo
og fnisegas så den lavede 37HK på baghjulet, så vil han formodentlig aldrig
få en bøde for at føre et køretøj han ikke har kørekort til.

Fritz får monteret droslingskittet og hans CBR bliver synet som værende en
34HK model. Alt er i den skønnest orden og Fritz kører to dage. På treide
dagen er han er verdensmester og vil lære at stejle inde ved rådhuspladsen i
KBH. Fritz synes det er svært at stejle og giver de 34HK skylden.
Droslingskittet bliver afmonteret og CBR'en har nu 110HK. Fritz kan stadig
ikke stejle, men kører nu 250Km/t på motorvejen.

Fritz bliver stoppet af politiet med 185Km/t. Betjenten synes det er
mærkeligt en 34HK maskine kan køre 185Km/t (210km/t indikeret). Fritz bliver
kaldt til syn. Synsfolkene finder at droslingskittet er afmonteret. Fritz
får en bøde for at køre uden kørekort. Alm. bøde for at køre uden kørekort
er 5000kr. Da Fritz har kørekort til "lille MC" er det en formildende
omstændighed og bøden bliver nedsat til 3000kr.

Fritz kører stadig rundt på sin 110HK CBR. Fritz kører op bag i en
pensionist, kommer ikke selv til skade, men invaliderer enke fru Hansen.
Fritz får skylden. Fritz's motorcykel bliver undersøgt igen. Fritz får
dobbelt bøde (6000Kr) for stadig at køre uden kørekort. Fritz's
forsikringsselskab betaler 100.000kr for rep. at enke fru. Hansen's Polo og
1,2 Mill i erstatning til enke fru Hansen for invaliditet. Nu går det
rigtigt galt for Fritz. Forsikringsselskabet finder ud af Fritz ikke har
kørekort til det køretøj han førte under uheldet. Selskabet kører regres mod
Fritz, der ender med at skylde forsikringsselskabet 100.000kr rep af Polo,
1,2Mill for invaliditet og 100.000kr i sagsomkostninger. Fritz har nu ikke
råd til en Maxi "pollestyle".

Morale: "lad være med at snyde med forsikringen". Det koster rundt regnet
uendeligt hvis det går galt.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 13:51

> Hvis Frits til gengæld købte en GN 250 opgivet til 21HK, og derefter fik
den
> portet, blueprintet, større karbs, lettet krumtappen og fik monteret turbo
> og fnisegas så den lavede 37HK på baghjulet, så vil han formodentlig
aldrig
> få en bøde for at føre et køretøj han ikke har kørekort til.

Til gengæld vil told og skat komme efter ham og have ny afgift, da Frits
ikke må forøge MC effekt med mere end 20 %.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 15:04

> Til gengæld vil told og skat komme efter ham og have ny afgift, da Frits
> ikke må forøge MC effekt med mere end 20 %.

Hej Michael

Man må tune ubegrænset på den originale motorblok. Man må højes ilægge en
20% stærkere motor (i farbiksopgive HK) uden at betale ny afgift.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 15:41

>"Læs lige havd jeg har skrevet før:"

Sorry... det er ikke mig, der har lagt det i nyhedsgruppen igen... det er
kandu.dk-serveren, som jeg stillede spørgsmålet tidligere på året uden at få
svar... derfor prøvede jeg her på nyhedsserveren, og nu (efter et pæn stykke
tid!) ligger kandu.dk den så herind... jeg forstod skam godt de fine svar
første gang! he he

Nå, men tak igen!

Psycho Cowboy

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 19:00

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

>> Til gengæld vil told og skat komme efter ham og have ny afgift, da Frits
>> ikke må forøge MC effekt med mere end 20 %.
>
> Hej Michael
>
> Man må tune ubegrænset på den originale motorblok.
>
Det må man egentlig ikke engang, forskellen er vist bare at det ikke er
told&skat, men noget andet statsligt, som jeg lige har glemt. At der så
ikke rigtig bliver kontrolleret noget er en anden sag
En 100 hestes GN2½'er kunne ellers være fed
--
mvh Jes Vestervang
FZS600