/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Indekatte generes af udekatte
Fra : dortedyg
Vist : 583 gange
45 point
Dato : 06-07-02 23:56

Jeg har to kastrater og bor i et rækkehus. Jeg har net for vinduerne så de ikke kan stikke af men det egnetlige problem er de katte der er udenfor. Mine katte giver sig til at hyle, hvæse og knurre når de ser andre katte i haven. Kan man på en eller anden måde holde fremmede katte ude af haven? Vi kan ikke holde vores katte væk fra vinduerne da de hyler hvis de bliver lukket ud i den del af huset der vender væk fra haven. De kan ikke tåle lukkede døre. Vi har et problem med at få vores nattesøv så længe det her står på. Vi vågner med et chok om natten når de starter på seancen. Kan man plante noget i haven som katte synes lugter afskyeligt?

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 55 point
Dato : 07-07-02 00:49

Hej

Faldt over et andet indlæg omkring det at holde andre katte væk fra sin have. I dit tilfælde vil jeg også andbefale brugen at Hjortetaksolie :
http://www.kandu.dk/dk/spg/4676

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-07-02 01:02

Hej dortebyg

Måske kunne problemet også løses ved at gå bagvendt til værks: Prøv at lade dine katte blive udsat for synet af andre katte så meget som overhovedet muligt! Så vil de efter al sandsynlighed ret hurtigt holde op med at reagere aggressivt.

De bedste hilsner
Rellom

Godkendelse af svar
Fra : dortedyg

Dato : 07-07-02 13:06

Tak for svaret PARKENSS.

Jeg vil straks afprøve det =)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 18:48

Med en tynd el-tråd udvendigt, øverst på hegnet kan du forhindre de fremmede
i at komme ind i haven.

Du kan også prøve at lægge brugt kattegrus i skellet, så det virker som om
dine katte har afmærket deres territorium.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: cats@feca.dk
http://www.feca.dk

"dortedyg" <dortedyg.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:vT349.5720$G3.786746@news010.worldonline.dk...
> Jeg har to kastrater og bor i et rækkehus. Jeg har net for vinduerne så
> de ikke kan stikke af men det egnetlige problem er de katte der er
> udenfor. Mine katte giver sig til at hyle, hvæse og knurre når de ser
> andre katte i haven. Kan man på en eller anden måde holde fremmede katte
> ude af haven? Vi kan ikke holde vores katte væk fra vinduerne da de
> hyler hvis de bliver lukket ud i den del af huset der vender væk fra
> haven. De kan ikke tåle lukkede døre. Vi har et problem med at få vores
> nattesøv så længe det her står på. Vi vågner med et chok om natten når
> de starter på seancen. Kan man plante noget i haven som katte synes
> lugter afskyeligt?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>