/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
PLEXTOR BRÆNDER
Fra : rudolfsen
Vist : 322 gange
100 point
Dato : 23-08-04 18:40

Er der nogle der ved om Plextor er ved at være klar med en brænder der kan brænde dvd i to lag og kan skrive på alle formater altså dvd +r og dvd +rw dvd -r og dvd - rw og alm cd -r og +r og rw og hvad de eller hedder....

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 110 point
Dato : 23-08-04 19:03

Hvis jeg var dig, så ville jeg nok vente med at anskaffe en dual-layer brænder.
De brændere, der har været på markedet har ganske vist kunne lagre data på over 8 GB, men der har været adskillige problemer med kompabilitet med andre drev, når man har skullet læse de brændte skiver. Så vent med at ofre sparepengene indtil der er kommet en standard på området. Det er mit råd.

Brug en ekstra skive i stedet for... Jeg har selv købt en Plextor PX-712A. Den brænder op til 12 speed på DVD+R og 8 speed på DVD-R og 48 speed på alm. CDR. Og den fås fra 767.- http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=86107

Desuden så mener jeg ikke at Plextor offentliggører kommende nyheder.

Her er et link til de før omtalte problemer med dual-layer formatet:
http://news.com.com/HP+DVD+writers+aim+to+play+nice/2100-1041_3-5277381.html?part=rss&tag=5277381&su

Mvh. Carsten

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 23-08-04 19:07
Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 23-08-04 19:17
Godkendelse af svar
Fra : rudolfsen

Dato : 24-08-04 18:44

Tak for svaret CarstenGP.

Kommentar
Fra : rudolfsen

Dato : 24-08-04 18:50

Hej carstenGP
Tak for hjælpen
Hvad betyder det der står bag ved ( IDE ) og (ATA)

Venlig hilsen
RUDOLFSEN

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 24-08-04 19:33

Hvis dit bundkort f.eks. understøtter SATA (seriel ata) så har de lavet drevet med det stik.
eksempel: http://images.ldlc.fr/photos/00/00/34/73/ME0000347390_2.jpg

(IDE) er standard kablet (det brede kabel du sætter bagi drevet)

Kommentar
Fra : rudolfsen

Dato : 24-08-04 19:55

TAK FOR DIT HURTIGE SVAR.......................