/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Tabs til langebro..
Fra : o0LouiSe0o
Vist : 2919 gange
110 point
Dato : 22-08-04 13:36

Jeg kunne godt tænke mig tabsene til gasolins "langebro", i den udgave på live albummet, "kim larsen og kjukken - det var en torsdag aften"
Det ville jeg blive super glad for..

Kommentar
Fra : Tribler

Dato : 22-08-04 15:43

Gasolin' - Langebro

F#m E D A
Da jeg gik ud over langebro
F#m A E
En tidlig mandag morgen
F#m A E C#m
da så jeg en der stod og græd
D A C# F#m
Hvis du tør, så kom med mig

Da jeg gik ud over langebro
en tidlig mandag morgen
da så jeg en der stod og græd
Hvis du tør - så kom med mig

Jeg gik forbi dæmonernes port
udenfor Kofoed skole
der stod en flok og drak sig ihjel
Hvis du tør - så kom med mig

Jeg mødte en der gik rundt med "Vågn OP"
hun var Jehovas vidne
Hun råbte: Jorden går under idag
Hvis du tør - så kom med mig

Jeg så en kvinde der løb efter sin mand
hun havde så skønne øjne
Hun råbte: Hej, du har stjålet mit liv
Hvis du tør - så kom med mig

Hilsen Tribler

Kommentar
Fra : o0LouiSe0o

Dato : 22-08-04 16:05

Tak tak, det er kun tekst og becifring.. Har brug for tabsene.. ellers mange tak:D

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-08-04 17:10

Hej Loise. Jeg er formentlig for gammel, og så er DET årsagen. Men vil du ikke godt forklare mig hvad Tabs er for noget? Ved jeg ikke det, har jeg ihvertfald lidt svært ved evt. at svare dig.

Kommentar
Fra : o0LouiSe0o

Dato : 26-08-04 18:50

Tabs er en slags noder, bare i et lidt andet system, man kan skrive på computer.
Summertime
Big Brother and the Holding Company, 1966.
Tabbed and Submitted by HeathrowGiant.

(opening)
E------------------------------------14-17--15-14-15------
B---------------------------13-15-16-----------------15---
G------------------12-14-15-------------------------------
D---------------12----------------------------------------
A---------12-13-------------------------------------------
E-3-1--15-------------------------------------------------

Her er et eksempel. Det er også når selve akkorden er forklaret. Eks
E Am C#m Bsus4 Asus2 A5(add Eb) A
e --0-- --0-- --4-- --0-- --0-- --0-- --0--
B --0-- --1-- --5-- --0-- --0-- --4-- --2--
G --1-- --2-- --6-- --8-- --2-- --2-- --2--
D --2-- --2-- --6-- --9-- --2-- --2-- --2--
A --2-- --0-- --4-- --9-- --0-- --0-- --0--
E --0-- --0-- --x-- --7-- --x-- --x-- --x--
Og i langebro er der et fingerspil, jeg ellers med mine trænede ører, ikke lige umiddelbart kan gennemskue. Håber det var svar nok?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-08-04 19:05

1000 tak Loise! Nu ved jeg det. Men det er desværre ikke noget jeg kan hjælpe dig med.

Ha en go' Week-end. Love Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-09-04 19:16

Hej Loise. Nu skal du huske at lukke spørgsmålet. Det gør du ved at trykke på "Accepter som svar", der står til højre over den kommentar du synes har været dig til størst hjælp. Du får så lejlighed til at sende en bemærkning til svareren. Spørgsmålet lukkes og de af dig udlovede point bliver udløst. Venlig hilsen Arne Jakobsen

Kommentar
Fra : o0LouiSe0o

Dato : 06-10-04 21:22

Det ved jeg godt, men jeg søger stadigvæk de præcise tabs, og venter derfor lidt endnde med at lukke det, i tilfælde evt. nytilkomne el. lign. har svaret jeg leder efter.

Accepteret svar
Fra : chris_dk

Modtaget 110 point
Dato : 30-10-04 15:24

Håber du kan bruge dette;

Em D C G Em
E---------------------------------------------------------------------------------------
B--------0---------------3-----------1-----------0---------------------------------0----
G------0--0----------2-----2------2---2------0----0---------0-----------------0----0---
D------------------0---------------------------------------------------------------------
A---------------------------------3------------------------------------------------------
E----0---------------------------------------3-----------3--------3--2--0---------------

G D D Em G D Hm
E-----------------------------------------------------------------------------------------------
B-----------0------------3-----------3-----------0------------0------------3-------------3---
G---------0--0-------2-----2------2---2------0----0-------0---0-------2----2--------4----4---
D------------------0--------------0------------------------------------0-------------4--------
A----------------------------------------------------------------------------------------------
E------3-------------------------------------0-----------3-----------------------------------

C G H7 Em
E---------------------------------------------------------------------------------------
B--------1-----------------------------------0----------------0------------0--------
G------0--0----------0-------------------2----2-----------0----0-------0---0-----
D---------------------------------------------------------------------------------------
A----3------------------------0--1--2-----------------------------------------------------
E-----------------3---------------------------------------0--------------0-----------

Godkendelse af svar
Fra : o0LouiSe0o

Dato : 19-11-04 22:30

Tak for svaret chris_dk
Sådan ser mit eget udkast også ud.. Men tak for det