/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Ungarns indsamlingen ??
Fra : gamle61
Vist : 4621 gange
100 point
Dato : 21-08-04 10:39

Grundet to dårlige huskere er konen og jeg kommet til at diskutere - den ungarnshjælp der var over tv , hvor grete sønck sang "klavs Jørgen " , kan vi ikke enes om hvornår det nu var , håber der kan hentes hjælp hos jer
på forhånd tak- m.v.h. gamle61

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 21-08-04 10:47

1956 er mit bud, vil undersøge nærmere.

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 110 point
Dato : 21-08-04 10:51

Ok 1957

http://www.flygtning.dk/publikationer/boeger/flugt/kap1/index.php
Citat
I foråret 1957 blev en række fjersyns- og radioprogrammer sendt ud i æteren af Danmarks Radio med Volmer Sørensen og Arne Honoré som studieværter. Under fællestitlen "Underholdning for millioner" sendte man for første gang reklamebetalt fjernsyn og radio på lørdagene 2., 9. og 16. marts. Udsendelserne var meget lange, fra kl. 21 til halvto om natten. Restauranter og biografer var affolkede, og S-tog og trolleyvogne forlængede driften for at transportere folk hjem fra venner og familie, hvor de havde samlet sig om fjernsynsapparatet. Indtægterne fra programmerne var imponerende. Ialt blev der indbetalt omkring 5,5 millioner kroner på Ungarns-hjælpens gironummer 3 til finansiering af hjælpearbejdet for flygtninge i Ungarn og Østrig samt modtagelsen af flygtninge i Danmark, svarende til mere end 52 millioner 1996-kroner.

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : gamle61

Dato : 21-08-04 10:56

Tak for svaret jakjoe.
Flot og klart - tusind tak (det koster hende en middag )mvh gamle61

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 21-08-04 11:00

Velbekomme, og til lykke med sejren

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-08-04 11:19

Det er da muligt at Grethe Sønck sang Klaus Jørgen i 1957, men hun indspillede først pladen i 1959.

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 21-08-04 11:25

ans - det er muligt , men jeg har et billed for mig der ser den her ko blive trukket ind på scenen og hun sætter sig ned og synger mens hun forestiller at malke og Stig Lommer står ved hovedet af koen med mikrofon
kan huske fejl, men tror ikke jeg gør det - mvh gamle61

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 21-08-04 13:43

En del tyder på at Grethe Sønck ikke sang "Klaus Jørgen" i 1957.
Ifølge beskrivelsen her, ser det ikke ud til at hun optrådte som sangerinde i 1957.
Der står at hun gik til mikrofonprøve i DR 1958, og der mødte hun Volmer.

http://www.kvinfo.dk/side/170/bio/1476/

Umiddelbart må det hedde "Ungarnshjælp" uden Grethe Sønck og "Klaus Jørgen".
Men jeg kan da godt huske den optræden du beskriver, men det må være i anden forbindelse.

Kan du ikke betale desserten, så har du også givet lidt til væddemålet ?

mvh
jakjoe