/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
import af pocket bike
Fra : tobi3
Vist : 552 gange
100 point
Dato : 20-08-04 08:22

hej bliver jeg beskattet når den bliver sendt til mig fra kina? er der afgifter eller sådan noget på en pocket bike?

Kommentar
Fra : PepsDK

Dato : 20-08-04 09:31

Du betaler kun moms i det pågældende land (udenfor EU).

Du skal altså ikke betale told/moms herhjemme, med mindre du tænker på at videresælge dem? :)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-08-04 10:05

Det er nu ikke sikkert det er så enkelt.
men læs nærmere om reglerne på
www.startguiden.dk/moms_eu/0/1/0

www.startguiden.dk/drift_handel_told/0/1/0

Der er noget der hedder importmoms på 25% og Told og afgift på varer fra Kina, men om pocket bike er omfattet af det, er jeg ikke klar over, men det er jo et motorkøretøj, så muligvis er det ikke moms og toldfrit.

Kommentar
Fra : avminarm1

Dato : 26-11-04 12:12

Der skal betales moms (importmoms som dova skriver) i alle tilfælde når der indføres varer fra steder uden for EU, derfor skal du altid betale 25% i moms af det du køber i Kina.

Det store spørgsmål er om der skal betales told af din vare og til dette har toldskat et ganske glimrende link: http://vita.toldskat.dk/vita.htm - har kan mansøge efter alverdens varekoder og den tilhørende toldsats (cykler går i kapitel: 87.12 og motordrevne i 87.11) og så vidt jeg kan se er der en told på 15% efter de alm satser, MEN det vil altid være en god ide at kontakte din lokate told og skatteregion for at få oplyst om der foreligger sær aftaler (præferenceaftaler) med det land du importerer fra - i dette tilfælde Kina.

Kommentar
Fra : Ferreus

Dato : 12-12-04 13:20

Har lige købt en pocket bike over noget som hedder www.giv1bud.dk til 3300 inkl. forsendelse.

Men jeg kan ikke få el starteren til at virke. Skal der skiftes en sikring, og hvis ja hvordan?

MVH
Nis

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 23-01-05 01:29

Hvad laver dette spørgsmål i told og skat afdelingen?

Kommentar
Fra : 202702920604

Dato : 29-05-05 16:57

hahaha