/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Peberkorn og forbrænding?
Fra : alexberg
Vist : 12539 gange
50 point
Dato : 15-08-04 00:36

Øger det forbrændingen af spise hele peberkorn?
Jeg har set flere steder, at indtag af stærk mad øger forbrændingen. Holder det i længden eller er det bare en overgang?

Alex
www.max30.dk
Bliv overvægten kvit. Brug Max30 tit.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-08-04 00:50

Ha, det troede min mand også på og åd dagligt i en længere periode ,jeg kan ikke huske hvor mange peberkorn.
Det virker ikke.
Nogen siger at Cayennepeber skulle virke, men det skal man passe lidt på med, for det kan man faktisk blive syg af.
Det virker i større doser ved at hæve kropstemperaturen så du kommer til at svede som en gris i sauna. Og kan yderligere fremkalde allergiske reaktioner.
Men alm. peberkorn: Glem det

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 15-08-04 09:06

altså dova,

du er dog en herlig quind.
jeg har selv prøvet peberkorn - hvorfor springe over hvor gærdet er højest - men heller ingen virkning her.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-08-04 10:53

Kommentar
Fra : keves

Dato : 16-08-04 17:48

Jeg har hørt, at kanel i rimelige mængder - altså i fx. the, kanelsukker på risengrød og lignende skulle kunne øge forbrøndingen lidt.

Kommentar
Fra : malou0503

Dato : 17-08-04 13:32

Hej!

Kanel øger ikke forbrændingen men virker derimod lettere vanddrivende - men ikke så meget at man kan se - kilo på vægten, og da det jo er fedt der skal tabes er der ikke meget fidus ved det. Forøvrigt kan jeg ikke helt se den optimale slankekur i risengrød med kanelsukker!!

Ak ja, leder stadig selv efter den dér ultimative kur, hvor man tanber 10 kilo på ingen tid og samtidig for lange brune, slanke ben som på billederne i reklamerne for div. (fiuds-)kure. Må endnu en gang give op og desværre gi' eksperterne ret i, kun motion og sund kost nok er vejen frem - øv!

Kommentar
Fra : Mosen5

Dato : 24-08-04 18:21

Hej.
Jeg har prøvet sennepsfrø og det eneste jeg fik ud af det var en masse "faste" toilet besøg

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 24-09-04 08:35

Det er helt utroligt hvordan "gode" gamle huskeråd kommer frem i debatten omkring vægttab.

Der findes i virkeligheden kun 2-3 produkter i almindelige handel og vandel der kan øge din egentlige forbrænding. Hvis et produkt skal øge din forbrænding kan det kun ske ved at din kropstemperatur stiger som en følge af produktet.

Det er videnskabeligt bevist at store mængder af chili og koffein øger forbrændingen og din kropstemperatur. Store mængder chile ødelægger din mavesæk og store mængder koffein er på dopinglisten, da det også er skadeligt for kroppen.

Endelig så findes der et 3. produkt som ikke er skadeligt, og det forøger ikke din kropstemperatur, men sætter kroppen på ekstrabarbejde ved at skulle producere mere varme. Undersøgelser har vist at hvis du kan drikke 10 liter iskoldt vand om dagen kan du tabe dig ca 25 gram - denne sidste kunne jeg ikke lade være med at tage med, fordi den i høj grad viser hvor tåbelige disse gamle råd er.

Varigt vægttab opnås kun ved en kostomlægning. Læs evt. mere her htt://www.slankigen.webbyen.dk hvor alle råd og deltagelse på slankehold er 100% gratis.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 24-09-04 08:43

endnu en gang helt enig med dova og henning. de kan deres kram.
venligst
...aasenissum

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 24-09-04 08:47

Takker

Kommentar
Fra : ellys

Dato : 07-10-04 20:53

Hej - vi skal jo spare på sukkeret - og kan man lide lidt sødt - i syltetøj, bagværk m.m. - så er flg. sagen.......prøv at bruge Stevia - et urteprodukt som søder 300 gange som alm. sukker - Sukkerindustrien prøver at holde det ude af markedet - men det er fremtidens sødemiddel, og skulle endda være sundt iflg. radiolægen Carsten Vagn Hansen's hjemmeside

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 09-10-04 09:09

og hvor hitter vi så stevia?? jeg har stor tillid til cvh.
sød hilsen
aasenissum

Kommentar
Fra : ellys

Dato : 09-10-04 20:34

Hej .... man kan købe Stevia i en del helsekostbutikker eller via internet.... se cvh's hjemmeside og links derfra m.v.h.ellys

Kommentar
Fra : Karlsson66

Dato : 18-11-04 15:04

Hej..
Jeg har også prøvet adskellige kurer og programmer, men men men............. For 4 mdr siden begyndte jeg på kosttilskud, og har siden tabt 7 kg, jeg fortsætter stadig og satser på 3 kg mere, samtidig smager produkterne rigtig godt.
Jeg kigger herpå hvad jeg får af proteiner da det har meget stor betydning at du får den rigtige mængde, ved denne her kur skal jeg heller ikke stå længe i køkkenet, for jeg kan spise næsten som jeg vil, da produktet mætter utroligt meget.

Kommentar
Fra : sulihe

Dato : 04-01-05 11:32

det skulle vel ikke være herbalife ?

Kommentar
Fra : Berit66

Dato : 04-01-05 16:23

Jo det er det. Og jeg kan kun anbefale det!