/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Til pallebhansen
Fra : ans
Vist : 490 gange
100 point
Dato : 14-08-04 14:42

Tak for din medvirken i spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/47116

Jeg har benyttet mig af dit link. Den første henvendelse fik jeg fredag morgen.

Hilsen ans og god weekend

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 14-08-04 17:43

Det var da dejligt.
Nu er der jo ikke så mange der har udstyr til strømpemetoden, så hvis det ikke betyder så meget for dig om haven bliver gravet op, så må der da også være nogle lokale Entrepenør & Maskinstationer der kan give et godt tilbud!
Men hvis naboen skal være med til at betale, så syntes jeg du skal inddrage ham så tidligt som muligt i beslutningen.
Men i alle tilfælde skal ham der udfører arb. i vejen, jo tilslutte ny eller gl. kloarkledning til hovedledningen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-08-04 18:01

Naboen er inddraget. Det var faktisk ham , der fik brevet. Kommunen havde lavet en fejl, så jeg fik ikke meddelelse om at jeg tilhørte den kloakledning.
Det hele løser sig. Forsikringen betaler, så det er kun min selvrisiko, jeg kommer af med.
Desværre er det på min nabos grund at den brønd er. Jeg havde nu ikke haft noget i mod, at der blev gravet i min indkørsel de (firmaet) skulle jo så renovere bagefter.

God week-end hilsen ans

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 14-08-04 18:03

Tak for svaret pallebhansen.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-08-04 19:27

Ja det med at firmaet skal renovere haven bagefter, er ellers det der giver flest uoverensstemmelser, og det er en god ide at have billeder der kan bevise hvordan det så ud før.
Det er jo noget specielt, at have fælles afløbsledning, og det må jo være tinglyst.

Blandingssystemet, som det kaldes når spildevand og regnvand løber i samme stikledning i jord skal have: For enfamileihuse: Min 15 promille fald og være min100mm, for dobbelthuse min150mm (Men faktisk skal der laves en beregning)
Bogen afløbsinstallationer 1974 SBI-anvisning 96, angiver s 127 at ved samlet afløb fra flere grunde, er det den stedlige kommunes vejledning der skal følges.(Altså fra punktet hvor i fælles leder til og til hovedledning i vej)
En lidt speget affære, hvor det måske er godt at spørge kommunen skriftligt.
VH Palle Hansen