/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hjælp til 9800pro AIW TV
Fra : palle22
Vist : 391 gange
200 point
Dato : 12-08-04 20:10

Hej
Har skaffet mig et 9800pro AIW. Efter lidt bøvl har jeg fået installeret kanalerne. Men der er en smule flimmer på dem. Det er svært at forklare, men billedet virker uroligt, og linjerne er uskarpe. Lidt som når man ser nyhederne, og de viser en computer skærm. Bare i mindre omfang. Jeg har DX9c installeret, samt alle drivere til kortet. Min skærm er en LG 1710B, og jeg kører 1280/1024. Nogen der kan hjælpe mig?

PS: Der er ikke noget flimmer i spil osv, og mit normale tv tager fint imod kanalerne.

Kommentar
Fra : oscarfisk

Dato : 12-08-04 20:15

Har du prøve at rette skærm og hertz i indstillinger

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 12-08-04 20:16

skærmen er sat til 75hz, hvilket er maximum.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 12-08-04 20:18

ups, 60hz er det... sorry. har dvi stik

Kommentar
Fra : oscarfisk

Dato : 12-08-04 20:19

prøv med 72

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 12-08-04 20:21

jeg kan ikke ændre på hz. Den står på 60, og jeg har ikke andre muligheder

Kommentar
Fra : oscarfisk

Dato : 12-08-04 20:36

Har du opdater dit grafikkort. Hvis tempratur på grafikkort er det i orden.
Så må jeg melle pas.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 12-08-04 20:40

så ser vi om der er andre...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-08-04 21:09

ATI kort? Du kunne prøve nogle andre drivere, ATI har ry for at lave nogle dårlige drivere, så nogen gange er det de nyeste catalyst drivere man skal bruge, andre gange nogle ældre! Kunne osse være interferens fordi tvkablet ikke er ordenligt afskærmet! Hvis man har kabeltv, skal man osse være opmærksom på at der rent faktisk går en strøm igennem tvkablet som grafikkortet ikke altid er specielt glad for, så måske skal computeren jordes?

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 12-08-04 21:18

Okay, computeren er nemlig ikke jordet, da jeg ikke har nogen stikkontakter med jord. Og det er tdc kabel-tv
Driveren virker fint i spil, så jeg tror den er udmærket.

Kan det lade sig gøre at jorde computeren uden at få en elektriker på besøg? Selvfølgelig uden at være til fare for andre.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-08-04 21:23

I princippet er det vel bare en ledning hen til en radiator eller et andet sted med jordforbindelse, men jeg er ikke elektriker, så du burde måske spørge et andet sted Noget andet er; har du osse dårlig billede hvis tvkortet er det eneste der er plugget ind i antennestikket? Kunne jo være interferens der hvis du bruger en dårlig antennefordeler!

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 12-08-04 21:26

Jeg har sat antenne kablet direkte fra stikdåsen over i tv-kortet. Når jeg tager antenne kablet ud, og holder ved det og pc'en på samme tid, kan jeg mærke at der er strøm i det.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-08-04 21:33

Så tror jeg problemet er lokaliseret. Har selv Stofa og et tvkort, og har lidt af de samme problemer der, dog ikke så udtalt! Min antenneledning er osse 10 meter, så der sker nok et spændingsfald helt naturligt i ledningen!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-08-04 21:35

Spørgsmålet er så om man købe et filter til at sætte ind mellem antennestik og antenneledning! Hvis man kan forstærke et signal burde man vel osse kunne dæmpe det!

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 12-08-04 22:16

Okay, så I mener ikke at det er den manglende jordforbindelse der er problemet?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-08-04 23:03

Jo men det kunne jo være man kunne tage spændingen af tvkablet via et filter!