/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
forstærkning af tv2
Fra : ladies
Vist : 402 gange
100 point
Dato : 12-08-04 18:07

hejsa
er der nogen der har et fif til hvordan jeg kan forstærke/gøre signalet til tv2 bedre uden at skal ofre en formue på det har dr antenne og tv2 antenne, dr står meget flot men tv2 er grumset hjælp
ladies

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-08-04 18:11

Umiddelbart var det mere naturligt hvis det var omvendt.

Det lugter lidt af dårlige kabler og/eller en antenne der ikke peger mod senderen. Almindeligvis er der så meget knald på tv2 senderne, at du kan tage dem med en stump ledning i halen af TV'et.

Har du forsøgt med andre TV2 sendere? (jeg kan selv tage 4 forskellige - godt nok i forskellig kvalitet, jvf den der med retningen på antennen).

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-08-04 18:12

Hvor bor du og hvilken sender modtager du fra?

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 12-08-04 18:17

Har samme problem i vores sommerhus når det regner.. Hvis ikke det hjælper at justere antennen kunne du jo prøve med en antenneforstærker..

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 12-08-04 18:22

hejsa
jeg bor i staby v ulfborg(5 km fra ulfborg) 25 km fra holstebro jeg ved der er en tv2mast i holstebro(tv midtvest)ved ikke hvordan jeg ser hvadfor en sender jeg modtager på lod tvet auto søge
så hvad retning skal tv 2 antennen vend nord syd øst vest
knus ladies

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-08-04 18:28

Antennen skal vist pege mod øst (jeg ved ikke nøjagtigt hvor senderen er i Holsebro).

Har du en rigtig TV2 antenne, altså en UHF antenne, eller har du kun en almindelig gammeldags VHF antenne?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-08-04 18:29
Kommentar
Fra : ladies

Dato : 12-08-04 18:44

hej det er sådan en som er nedenunder på den side du linkede til også en uhf bare den store
ladies

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 12-08-04 18:49

nu har jeg prøvet at indstille den, og den blev lidt bedre og er helt perfekt hvis jeg holder på kablet ved antennen
ladies

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 110 point
Dato : 12-08-04 18:50

Okay - en stor UHF'er

"Pilen" om man så må sige skal vende mod Vesterhavet (for dit vedkommende). Hvis ikke den duer, er der vist ikke noget der duer.

Det kunne lugte lidt af et meget gammel og dårlig kabel, og/eller en brækket ledning i tilslutningsdåsen på antennen. Så får du nemlig sne på.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-08-04 18:51

Så lugter det af knækket kabel. Har du mulig for at klippe en meter af kablet og sætte det på igen?

Godkendelse af svar
Fra : ladies

Dato : 12-08-04 18:55

Tak for svaret 3773.jeg vil prøve at skære noget af kablet til antennen og se om det hjælper ellers må jeg skifte kabel det er forhåbentlig ikke så svært .
signalet bliver også påvirket når der kører en lastbil forbi
ladies@pc.dk

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 12-08-04 18:58

er antennekabel til almindelig tv(dr+tv2)samme kabel som til parabol???for det har jeg en del af
ladies

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-08-04 19:08

Det med signal - ja - hvis bilen er høj nok, og antennen langt nok ned. Det gør det hos mig.

Jeg ka' sgut'te huske om kablerne er de samme, men du kan da prøve.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-08-04 19:10

Der burde ikke være problemer i at anvende satellitkabel på 75 Ohm til WLAN, da 75/50=1,5 og det er et acceptabelt standbølgeforhold (2 er også OK).

Fandt dette i et andet forum!

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 12-08-04 19:12

du får tusind tak det vil jeg så igang med mange knuzzer til dig for din ulejlighed*SS*
tak fra ladies

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-08-04 19:12

Pas nu på, når du monterer kablet. De der små tråde fra skærmledningen må ikke røre inderlederen (så kan du nemlig ikke se noget).

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 12-08-04 19:18

tak for advarelsen det vidste jeg nemlig ikke prøver
ladies

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-08-04 19:20

Over and out....

Husk og fortæl om det kom til at du'......

PS: Man kommer næsten til at savne det nordvestjyske, med terræn'er i alle afskygninger og en dialekt, der gør man er nødt til at høre efter.

Hilsen "en der kender nogen i Lemvig" og har arbejdet lidt i Holstebro (og drukket meget kaffe i OBS'en - eller hedder den kvickly nu?)!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-08-04 19:26

Afisoler ca to cm

skær skærmen af ca 14mm

skær det hvide af ca 7mm

skru kobberlederen i midten i antennen (stikket i den anden ende).

Stram klemmerne om skærmen (så de rør). På stikket strammer du de to små skruer sådan at bøjlen rør ved skærmen.

Lyder lidt kryptisk, men skulle være nemt når man kigger på delene.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 12-08-04 20:00

Det kan også være (hvor mærkeligt den end lyder) fordi der mellem modtageren (dig) og senderen er vindmøller som forstyrer signalet! Vi havde dette "fænomen" i vores sommerhus (Østfyn) og måtte skifte til senderen i Næstved (i stedet for SDR. Højrup på Midtfyn) . Forstyrelserne forsvandt men blev afløst af nogle svage "skygger" på skærmen.
Det var blot min egen erfaring, som du måske kan "sammenligne" med dine sende/modtageforhold.

Held og lykke med at få det ordnet!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 13-08-04 08:47

3773 jeg skriver tilbage i eftermiddag og fortæller hvordan det gik,
kan forstå du kender nogle i lemvig jeg har boet i thyborøn i 20 år er oprigtig fra valby på sjælland
og kender også flere i lemvig verden er lille*SS*
ladies

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 13-08-04 08:47

takker for svaret til dig også palle

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-08-04 14:28

En sjæjlænder i Thyborøn........wauww.

Du skulle aldrig være servitrice. Mindes at have fået serveret en øl i Thyborøn af en pige med en lidt afvigende dialekt (sammenlignet med dem der drak bajere).Godt nok nogle år siden. Vi kørte en del på Cheminova og boede så på sømandshjemmet. Jeg kender trikkeren ned i Klinkby + nogle af hans folk.

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 14-08-04 12:36

hejsa
nej det kan være det var min søster hun har serveret der*SS*men ellers kan du jo se billedet af mig på min hjemmeside www.ladies.webbyen.dk under billede af mig så kan du jo se om det var mig.
EFter at have kravlet rundt i rockwool og med kradsemærker deraf har jeg nu fået tv2 og dr til at virke upåklagelig så jeg takker dig rigtig mange gange
knus ladies

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-08-04 13:05

Det var vist ikke dig (nogle år siden, så harddisken er lidt svag).

Lækkert du fik TV2 igen!

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 14-08-04 14:07

ja det glæder også mig jeg fik det igen så igen tusind tak for hjælp
ladies