/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
hjælp vores kat er væk
Fra : ghosty
Vist : 556 gange
30 point
Dato : 12-08-04 06:57

Vi har haft et hankilling på et år som pludselig er blevet væk. Meget kælen og "snaksagelig". Nu er den væk (bor i landsby) og vi har afsøgt en stor del af nærområdet UDEN RESULTAT. Har godt nok før hørt om at katte som kommer tilbage til ejermanden efter at have været væk i en længere periode og over større afstande, men sker det ofte at katte komme tilbage mon?

Kommentar
Fra : ee

Dato : 12-08-04 07:20

hvis en hankat ikke er kastereret kan den meget nemt finde på at gå på damejagt i flere uger, så fortvivl ikke, hvis der ikke er sket den noget (ræve, biler osv ) så skal han nok komme igen

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 12-08-04 07:41

ee> det håber vi så på at han "nøjes" med:)

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 12-08-04 08:03

Har haft en kastereret hankat, der var væk i 9 uger. Vi havde faktisk skaffet en ny killing, da den "gamle" pludselig stod der igen. Den var sund og velnæret.

MVH

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 12-08-04 08:04

Det er fuldstændigt normalt, det kaldes stræjf! De kan faktisk blive væk i op til et halvt år!!!

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 12-08-04 08:33

Hmmm, Jeg har nu hørt om andre årsager til at katte ikke kom hjem. Det kan være en nabo som er træt af at have en kat rendende i sin have og jage fugle så i stedet for at tage diskussionen med katteejeren så 'forsvinder' katten bare.

Dette blot til høflig information.
vh ole

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-08-04 08:44

Bor I en en landsby er det bare at efterlyser den, med mund til mund, få folk til at tjekke skuerne hvis den er lukket inde eller lign. og lav opslag hos den lokale købmand, så skal den nok komme hjem igen.

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 12-08-04 09:03

Vi har spurgt og efterlyst katten via mund til mund og naboerne er heldigvis meget kattevenlige herude. Den mulighed med at den kunne være blevet spærret inde er den tanke vi frygter mest:(

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 12-08-04 09:22

Vi har haft flere katte der har været væk op til et halvt år flere gange..... andre har vi fundet ved andre - når de først bliver fodret........

Kommentar
Fra : ee

Dato : 12-08-04 09:38

hvor længe har han været væk

Kommentar
Fra : ee

Dato : 12-08-04 09:39

hvor længe har han været væk

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 12-08-04 09:40

Den har været væk i 4 dage, men da vidste helt nøjagtig hvor dens hjem var. Fik god mad hver dag, kattepiller og alt det der, samtidig med at vi snakker og kæler meget med den samt de andre katte vi har.

Kommentar
Fra : ee

Dato : 12-08-04 09:46

så er det alt for tidlig at få dårlige nerver, jeg kan godt forstå du er nervøs det har jeg også været de gange jeg har været ude for det samme, men mine katte er altid kommet tilbage, nogle gange efter en måneds flirten med fremmede damer

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 12-08-04 09:50

Det må sgu være dejligt at være hankat....

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 30 point
Dato : 12-08-04 12:15

Som regel kan katte godt være væk i lang tid og så komme tilbage.
Men det med at de altid kan finde hjem passer ikke.
Hvis en kat bliver afledt fra sin rute, f.eks. ved at blive jaget af en anden kat, hund eller andet, taber de sporet, og kan nogen gange fjolle rundt i kort afstand fra hjemmet, uden at finde tilbage.
I foråret forsvandt min kat, og utallige efterlysninger gav ikke noget resultat, men 4 mdr. senere, blev han indleveret på et internat 80 km. fra hvor vi bor. Men han var blevet indfanget 6-7 km fra hvor vi bor.

Men sæt sedler op i lokale butikker med efterlysning, og på nettet er der flere steder du kan efterlyse den . Bl.a. Dyrenes Beskyttelse, Inges Kattehjem , Crimecode.dk, Kattedebatten m. fl.

Godkendelse af svar
Fra : ghosty

Dato : 12-08-04 12:26

Tak allesammen for jeres gode indlæg. Vi tar` den lidt med ro og ser så frem til at den er ude og opleve sine første stævnemøder. Og ja, af egen erfaring kan sådan noget jo trække ud.....::))
I får en tilbagemelding når han kommer hjem igen. Gerne points til jer allesammen, men da jeg kun må give dem til èn bliver det ved lodtrækning.

Ha` en god dag.

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 15-08-04 18:47

Kære allesammen. SÅ LYKKEDES DET! ::)) Killingmis er igen kommen hjem til os - omsider. Træt, sulten men ellers ved godt mod. Lige nu ligger han på et dejlig varm tæppe og SOVER. Ja, det er ikke godt at vide hvor mange damer han har haft bekendtskab med:)

En dejlig positiv oplevelse/indskyelse i en ellers vanskelig og træls hverdag.