/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Valg af vario til sfx?
Fra : bumsbabs
Vist : 406 gange
100 point
Dato : 09-08-04 20:34

Jeg skal bestille fra speedline, og jeg ville gerne have en multivar med til min afdroslede sfx, men den er udsolgt. I stedet har de en Polini Speedcontrol på lager. Er der nogen mærkbar forskel på de to, eller skal jeg vente til de får Multivaren på lager igen??? (Jeg kører også med polini remskive. Ved ikke om det har noget at sige i denne sag?)
På forhånd tak. Mvh Steffen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 09-08-04 20:43

Polini Sport Varioator er lige så god som multivaren.
Men der er jo lige så mange meninger som der er mennesker.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bumsbabs

Dato : 09-08-04 20:56

Ok jeg takker. Men er der ikke nogen der evt har prøvet dem begge, og har en de kan anbefale?

Godkendelse af svar
Fra : bumsbabs

Dato : 09-08-04 21:27

Tak for svaret pallebhansen. Jeg har bestilt polinien.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-08-04 21:30

Jeg kender en der har prøvet begge, og har ikke mærket nogen forskel.
Men Polini Sport Varioator er nok i den flotteste udførsel, men i det hele taget er der ingen forskel i topfart, og er nok den mindst betydende tun-del.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 09-08-04 21:39

Jeg har prøvet begge på samme motor (tilfældigvis en sfx vi havde gang i), der er ikke meget forskel, men med de medfølgende ruller og "rulle-skål-skiver" (dem med forskellige grader..!), kunne vi hive mere ud af Polini SpeedControl'en, end vi kunne med multivar'en... Men vi kunne nok få det samme ud af den, men så krævede det andre ruller og lidt lavere grad-tal på skiven...

Kommentar
Fra : bumsbabs

Dato : 09-08-04 22:25

Hmm... Det lyder jo fint nok Skriver lige tilbage om det gav noget når jeg en gang får den i... Tak for svarende!
Mvh Steffen

Kommentar
Fra : bumsbabs

Dato : 12-08-04 23:07

Så er den blevet sat på! Optrækket er lidt mere jævnt, men ellers det samme. Den kører nu ca. 80-85 på speedo, hvor den før kørte 75, og det er endda med begrænset cdi... Så jeg er godt tilfreds!
Mvh Steffen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-08-04 23:13

Ja det var jo happy ending, Polini er nu ikke at foragte, men at der skulle være så meget forskel undrer nu mig.
Så god vind, men kør nu ordentligt, og lad være at åbne, lukke, åbne lukke for gassen hele tiden, da det er den hurtigste måde at slide sin maskine ned på.
VH Palle Hansen