/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
Søm i hove stikker meget ud ?
Fra : Obur
Vist : 493 gange
100 point
Dato : 09-08-04 17:46

Min hest (Islænder ) fik nye sko den 22. juni på alle 4 ben, jeg har redet ca 20 gange til idag.
Her i weekenden opdagede jeg, at sømmene stikker meget ud på alle 4 hove, så meget, at der er fare for at hun kan skade sig selv eller en af de andre heste i folden.
Jeg har aldrig oplevet det før - er der nogen som kan svare på dette ?????????
mvh Obur

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 09-08-04 17:59

hvad er det helt nøjagtig du vil vide..

Junior

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 09-08-04 18:02

har lige snakket med konen..
hun siger at hvis hesten bliver brugt meget så holder de kun 6-8 uger før smeden skal ud igen.. så det er vist ikke helt galt..

Junior

Kommentar
Fra : Obur

Dato : 09-08-04 18:19

Hej Junior
Hvad jeg vil vide - Hvorfor stikker sømmene ud af hovene - sømmene skal jo ikke stikke ud på oversiden af hoven !
VH
Obur

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 09-08-04 18:23

hun siger at det er sådan det skal være, smeden bukker sømene på oversiden så de ikke ryger ud igen..
men hvis de stikker for langt ud så er det smeden som er for dårlig.. når skoen er ved at være slidt begynder sømene også at side løse, hvis du så slår dem lidt ind igen med en hammer så kan du udskyde sko skiftet en uge eller to..

Junior

Kommentar
Fra : louise12345

Dato : 10-08-04 09:28

Slå sømmene ind med en hammer. Det kan ha` noget med sommeren at gøre. Hovene arbejder i varme og fugt.

Mvh.Louise