/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Kunstige sødemidler
Fra : alexberg
Vist : 701 gange
50 point
Dato : 08-08-04 22:38

Er der noget med at sødemidler skader kroppen. Eller er det bare
overtro.
Jeg drikker meget cola light, som indeholder aspartam. Jeg har hørt,
at det faktisk er en nervegift, og kan være skadelig for lever og
nyre.

Alex Nielsen

www.max30.dk
Bliv overvægten kvit. Brug max30 tit.

Nu med
588 aktiviteter
1581 ingredienser

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 08-08-04 22:45

Sødemidler skader IKKE kroppen, men ingenting er sundt i store mængder, heller ikke Cola Light.

Sødemidler vil når de rammer mavesækken blive behandlet nøjagtig som sukker, blot uden at blive optaget som fedt

Kommentar
Fra : mango

Dato : 08-08-04 22:48

Du kunne skære dit forbrug ned til ½ liter cola dagligt, så tror jeg ikke at det er så skadeligt..alt med måde, sådan er det jo!!..
Jeg tror ikke ting er så skadelige hvis vi bruger dem med måde..men hvis du er colanarkoman..så ville jeg måske anbefale at du tog en kold tyrker!! *GG*
Venligst sus

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 08-08-04 22:49

Her kan du læse om aspartam, det indeholder bl.a. træsprit, hvilket lyder betænkeligt i mine ører.

http://www.webwitch.dk/Kost/aspartam.htm

mvh Sonja

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-08-04 00:14

Hvis du f.eks. drikker 1,5 liter cola light om dagen, risikerer du at ende som svært hjerneskadet.
Men det er ikke alle der bliver skadet så meget af det.
For nogen år siden var der på TV et par udsendelser om en flok yngre mennesker i USA, som var blevet svært skadet,og hvor lægerne målte store koncentrationer af stoffet aspartam.
Det der er problemet er, at det lagrer sig i visse celler og ikke bliver udskilt fra kroppen.
Visse ting med kunstige sødemidler kan man også tage på af.
Hvis du f.eks. tygger 5-6 styk sukkerfrit tyggegummi om dagen , vil du på et år, tage ca 5 kg på.
Sukkerfri er ingen garanti for at noget er slankende, idet kroppen selv finder ud af at omdanne til fedt.
Selvfølgelig er det ikke så meget som hvis man drikker sodavand med sukker, men det med ingen kalorier, er mere et reklameflip, for sukkerfri er egentlig med henblik på f.eks diabetes patienter der ikke kan tåle sukkeret.

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 09-08-04 12:17

Her er endnu et link om aspartam:

http://www.fortune.dk/aspartam.html

Der står bl.a.
"Der er 92 dokumenterede symptomer på aspartam-forgiftning, som f.eks.: Følelsesløshed, hovedpine, ledsmerter, træthed, svimmelhed, hjertebanken, søvnløshed, vægtforøgelse, irritabilitet, nervøsitet, hukommelsestab, tab af smagssansen, tinnitus, syns- & høreskader, blindhed, døvhed, kramper, ledsmerter, depression.

Sygdomme, som kan udløses af aspartam: Hjernetumorer, epilepsi, fibromyalgi, Alzheimers, Parkinsons syge, diabetes, fødselsdefekter, Epstein Barr, kronisk træthed, lupus, dissemineret sklerose m.m.m."

Mvh Sonja