/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Kan ikke komme ind på HD
Fra : hvidovre
Vist : 296 gange
120 point
Dato : 07-08-04 15:52

Jeg har 3 stk HD 1 på 40gb quantum 1 ibm på 80 gb og 1 quantum på 10 gb der sker intet når jeg sætter dem på pæren på dem tænder,men intet ellers sker der hverken som master eller slave,jeg fik at vide at jeg kunne skifte printplade på dem,men så skal man jo have en magen til eller er det ligemeget hvor stor hD er hvor man tegder printpladen fra bare det er samme producent?jeg vil kun have de ting som er på dem

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-08-04 16:00

Vi tager lidt ad gangen.
Altså du har en HD med styresystem (C:) sat som master og den virker.
Hvilket styresystem bruger du.

Kommentar
Fra : hvidovre

Dato : 08-08-04 07:51

Jeg har win 98,2 det er ligemeget om jeg har nogen af de 3 HD i som master så kommer der ikke noget,når jeg har den hd i som jeg bruger normalt og sætter en af de andre i som slave så registreres den ikke,der er kun masteren,der kommer intet frem fra de 3 hd,så er det jeg fik at vide at jeg muligvis kunne få det frem ved at sætte en anden printplade i og spørgsmålet er om den printplade jeg feks skal sætte på hd fra ibm på 80 gb også skal være fra en hd på 80 gb eller om jeg kan bruge printpladen fra en ibm uanset størrelsen på hd,jeg gider ikke køber en hd på 80 for at få en anden på 80 til at køre så kunne jeg jo få en lille hd istedet hvis det er muligt

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-08-04 12:02

Jeg tror ikke du har 3 stk HD med defekt printplade.
Det er muligt dine HD ikke er aktiverede.
Hvis der er aktiv primær partition på de andre HD med styresystem vil de ikke vise sig.
Med nedstående diskette kan man læse HD tilstanden på HD, men pas på når du bruger den, for du kan også slette dit styresystem, hvis du ikke ser godt efter inden du foretager dig noget.
Technet boot diskette
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten, og lad den rulle ind af sig selv.
Inden du foretager dig noget med disketten så fortæl hvad den viser.
Tilslut harddiske sådan.
HD 1 primary ide kabel sat som master
HD 2 secundary ide kabel sat som master.
I første omgang ikke flere HD sat til.
Når comp starter bør dine HD vise sig inden Win 98.2 starter op.

Kommentar
Fra : hvidovre

Dato : 08-08-04 13:13

De 3 Hd har fungeret upåklageligt.når det du skriver skal laves skal den hd jeg har i nu og som er iorden blive i som master eller skal jeg sætte 2 af dem som ikke duer i som master begge 2?når de har været i som slave står de ikke registreret når jeg starter op og når der er master kommer der diskboot failerur

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-08-04 14:40

For at sikre din oprindelige HD med styresystem er det nok en god idé at prøve med de 2 HD som ikke duer. (ud med den gode HD under prøve)
Måske skal du lige i bios og sætte dine HD til auto så comp selv kan finde dem.
HD 1 som master på primary ide kabel
HD 2 som master på secundary ide kabel
Og så test med disketten.

Kommentar
Fra : hvidovre

Dato : 08-08-04 20:21

Det jeg gerne ville vide også er om hvis jeg skal sætte en anden prinplade på om det skal være fra en hd af samme størrelse eller om man kan nøjes med en fra en lille hd af samme fabrikat

Kommentar
Fra : hvidovre

Dato : 08-08-04 20:21

Det jeg gerne ville vide også er om hvis jeg skal sætte en anden prinplade på om det skal være fra en hd af samme størrelse eller om man kan nøjes med en fra en lille hd af samme fabrikat

Kommentar
Fra : hvidovre

Dato : 08-08-04 20:21

Det jeg gerne ville vide også er om hvis jeg skal sætte en anden prinplade på om det skal være fra en hd af samme størrelse eller om man kan nøjes med en fra en lille hd af samme fabrikat

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-08-04 20:29

Min viden om printplader til HD er = 0
Så måske kommer der en forbi som ved det.