|
| Opstart af eget firma Fra : Luna0000 | Vist : 553 gange 30 point Dato : 03-08-04 17:40 |
|
Hvordan foregår det når man skal opstarte eget firma?
Jeg har det hele klar med hensyn til de ting der skal sælges (hjemmefra)
men hvordan kommer jeg videre med hensyn til betaling af skat og evt. Cvr nummer eller hvad det nu hedder.
Jeg kan jo ikke bare sælge tingene sort vel.
| |
| Kommentar Fra : Lexi |
Dato : 03-08-04 18:03 |
| | |
| Kommentar Fra : shopasia |
Dato : 03-08-04 18:03 |
|
Kære Luna0000
Du skal først have cvr nr. når du har en omsætning på over kr.50000,- årlig, når forventer dette kan du tilmelde din virksomhed på www.toldogskat.dk.
Du kan også hente flere oplysninger på virk.dk
Med venlig hilsen
Nit
www.shopasia.dk
| |
| Kommentar Fra : viskinge |
Dato : 03-08-04 18:06 |
|
Se at få fat i en revisor. De kan næsten ikke undværes ved opstart af firma, medmindre man selv er inde i hele lovgivningen på området.
MVH
| |
| Kommentar Fra : bvh |
Dato : 03-08-04 18:30 |
|
Få dig et CVR nr. og gem alle kvitteringer. Skriv alle kilometre op som du kører i firmaregi. Det hele skal bruges til moms- og skatteberegninger.
Det er enkelt. Jeg selv startede for 3 år siden og har ikke benyttet revisor, men dog fået nogle gode råd.
Du skal finde et passende beløb at trække fra mht. lys, vand og varme, når det foregår fra hjemmet.
.... Og som viskinde skriver - kan du få en snak med en revisor slipper du nemmere til informationerne.
.... for går du ikke bare i gang, kommer du aldrig i gang.....og du finder ud af tingene efterhånden.
mvh bvh
| |
|
Det er måske lidt overdrevetat kontakte en revisor for at opstarte et enkeltmandsfirma.
Faktisk er det jo meget simpelt, du skal registrere dig ved Told & Skat, og så skal du indsende momsregnskab hver tredje måned.
Der findes en rigtig god side at lære en masse fra. www.virk.dk
| |
| Kommentar Fra : Luna0000 |
Dato : 03-08-04 23:05 |
|
Jeg har allerede en revisor.
Jeg ville bare lige høre da jeg ikke har fået snakket tingene 100% igennem med revisoren endnu.
| |
| Kommentar Fra : viskinge |
Dato : 04-08-04 06:59 |
|
Så syntes jeg du skulle få en snak, med revisoren. Det er bedere at ofre en time eller to, og undgå de helt store overraskelser. Jeg havde for nyligt en uoverensstemmelse med told&skat, fik fat i revisoren (kostede Kr. 1500,00), og det endte med, jeg fik Ca. 8500,00 tilbage.
MVH
| |
|
Du virksomhed(selskabsform) skal vælges ud fra hvilket produkt du sælger og naturligvis din økonomi.
Det er ikke mange revisorer der tilbyder det, men du skal også tænke ud over Danmarks grænser(naturligvis ikke hvis du starter lokalt som håndværker) men hvis det er en varer du skal sælge, fordi hvis dette er tilfældet bør du overveje et selskab i England. Fordelene er:
Lav skat (ved lav omsætning er skatten omkring 10% - ved høj omsætning er den max. 30%) så det vil altså betyde bedre konkurencedygtighed.Et engales Private Limited Company svarer til et Dansks Aps og dermed har du kun begrænset ansvar, i modsætning til et enkeltmandsfirma i DK. Økonomisk kan en fuld pakke med alle services leveres til ca: 25.000 kr
Se siden: www.dintryghed.dk
Mvh
GVC/
Donny M.
23-6443-23
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|