/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Opstart af eget firma
Fra : Luna0000
Vist : 553 gange
30 point
Dato : 03-08-04 17:40

Hvordan foregår det når man skal opstarte eget firma?

Jeg har det hele klar med hensyn til de ting der skal sælges (hjemmefra)
men hvordan kommer jeg videre med hensyn til betaling af skat og evt. Cvr nummer eller hvad det nu hedder.

Jeg kan jo ikke bare sælge tingene sort vel.

Kommentar
Fra : esterlone

Dato : 03-08-04 18:01

du skal kontakte told & skat

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 03-08-04 18:03

Hej Luna0000.

Øhhh - sælge sort giver måske den bedste fortjeneste.......... - spøg til side.

Her er lidt (meget!!) læsestof til dig. Du kan hente oplysninger om alt - lige fra før du starter til når du er godt igang.

God fornøjelse........
http://www.100svar.dk/
http://www.ecnord.dk/Default.asp?ID=177

Kommentar
Fra : shopasia

Dato : 03-08-04 18:03

Kære Luna0000

Du skal først have cvr nr. når du har en omsætning på over kr.50000,- årlig, når forventer dette kan du tilmelde din virksomhed på www.toldogskat.dk.

Du kan også hente flere oplysninger på virk.dk

Med venlig hilsen
Nit

www.shopasia.dk

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 03-08-04 18:06

Se at få fat i en revisor. De kan næsten ikke undværes ved opstart af firma, medmindre man selv er inde i hele lovgivningen på området.

MVH

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 03-08-04 18:30

Få dig et CVR nr. og gem alle kvitteringer. Skriv alle kilometre op som du kører i firmaregi. Det hele skal bruges til moms- og skatteberegninger.

Det er enkelt. Jeg selv startede for 3 år siden og har ikke benyttet revisor, men dog fået nogle gode råd.
Du skal finde et passende beløb at trække fra mht. lys, vand og varme, når det foregår fra hjemmet.
.... Og som viskinde skriver - kan du få en snak med en revisor slipper du nemmere til informationerne.
.... for går du ikke bare i gang, kommer du aldrig i gang.....og du finder ud af tingene efterhånden.

mvh bvh

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 03-08-04 18:40

Det er måske lidt overdrevetat kontakte en revisor for at opstarte et enkeltmandsfirma.

Faktisk er det jo meget simpelt, du skal registrere dig ved Told & Skat, og så skal du indsende momsregnskab hver tredje måned.

Der findes en rigtig god side at lære en masse fra. www.virk.dk

Kommentar
Fra : 888

Dato : 03-08-04 20:31

Men hvis spørgeren er helt på bar bund (som det jo lyder som) så er det nok temmelig smart at ha' en revisor....

Kommentar
Fra : Luna0000

Dato : 03-08-04 23:05

Jeg har allerede en revisor.

Jeg ville bare lige høre da jeg ikke har fået snakket tingene 100% igennem med revisoren endnu.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 04-08-04 06:59

Så syntes jeg du skulle få en snak, med revisoren. Det er bedere at ofre en time eller to, og undgå de helt store overraskelser. Jeg havde for nyligt en uoverensstemmelse med told&skat, fik fat i revisoren (kostede Kr. 1500,00), og det endte med, jeg fik Ca. 8500,00 tilbage.

MVH

Kommentar
Fra : dintryghed.dk

Dato : 09-08-04 09:23

Du virksomhed(selskabsform) skal vælges ud fra hvilket produkt du sælger og naturligvis din økonomi.

Det er ikke mange revisorer der tilbyder det, men du skal også tænke ud over Danmarks grænser(naturligvis ikke hvis du starter lokalt som håndværker) men hvis det er en varer du skal sælge, fordi hvis dette er tilfældet bør du overveje et selskab i England. Fordelene er:
Lav skat (ved lav omsætning er skatten omkring 10% - ved høj omsætning er den max. 30%) så det vil altså betyde bedre konkurencedygtighed.Et engales Private Limited Company svarer til et Dansks Aps og dermed har du kun begrænset ansvar, i modsætning til et enkeltmandsfirma i DK. Økonomisk kan en fuld pakke med alle services leveres til ca: 25.000 kr

Se siden: www.dintryghed.dk

Mvh
GVC/
Donny M.