/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Fujutsi-Siemens com uden diskettedrev
Fra : stanley
Vist : 428 gange
100 point
Dato : 01-08-04 13:36

Hej.. Jeg har en Fujutsi Siemens Scaleo L computer med DVD-drev og CD-brænder men uden diskettedrev.. Jeg har købt et almindeligt diskettedrev, og fået sat det i maskinen med det datakabel, der fulgte med drevet (købt i en computer-butik). Drevet virker ikke.. Der er ingen a: drev i stifinder... Jeg har prøvet at sætte drevet over i en anden computer, og der virker det!! Skal Scaleo'en sættes op i bios for at fortælle, at der nu er sat et diskettedrev i, eller hvad er der galt?? Kan nogen hjælpe?

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 01-08-04 13:38

Det næsten sikkert du skal ind og sætte det op i bio`s
men det er der sikket andre der kommer ind og fortæller dig
Hilsen Robert

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 01-08-04 13:54

ja du skal ind i bios og sætte drevet til auto eller 1.4 kb

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-08-04 13:54

1.4 mb må det være

Kommentar
Fra : stanley

Dato : 01-08-04 14:26

Jamen, hvordan kommer jeg ind i bios... Hvilken tast skal jeg trykke på ved opstart? Ved nogen det?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-08-04 14:30

F1? F2? F10? Del?

Kommentar
Fra : stanley

Dato : 05-08-04 13:31

Det virker ikke med f1, f2 eller delete-tasten. Er der ingen, der ved hvordan jeg får BIOS-menuen frem....??????????

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-08-04 11:44

normalt når du starter op, så står der hvilken tast du skal trykke for at komme ind i bios! men du skal være hurtigt både til at læse og trykke på knappen.

Kommentar
Fra : stanley

Dato : 06-08-04 12:09

Det regnede jeg også med, men der står intet... Der er squ mange taste-kombinationer, så jeg orker ikke at prøve dem alle Måske jeg skulle ringe til Fujutsi-Siemens...

Kommentar
Fra : stanley

Dato : 16-08-04 16:15

Det er Delete-tasten, der skal holdes nede ved opstart.... Det står der ikke noget om på skærmen.... Fik det at vide hos supporten....

Godkendelse af svar
Fra : stanley

Dato : 16-08-04 16:17

Tak for svaret tedd. Du får pointene, selvom du ikke fortalte hele sandheden!!!!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-08-04 18:54

Jo tak Ja jeg glemte at nævne der findes to delete taster