/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Hvordan laver man rynker?
Fra : Djkruntz
Vist : 1950 gange
100 point
Dato : 30-07-04 01:51

Ville gerne vide hvordan man laver rynker på pers... for at få dem til at se gamle ud...
Nogen der ved det?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 30-07-04 02:32

Jeg har fundet lidt...

http://www.kopperne.dk/blog5.htm

Det øverste på siden omkring Retouching.

Det du skal finde og bruge er: "Detouching"

Jeg har siddet og kigget i Photo Shop 7.0 uden held, men det betyder ikke at det ikke er der...

Pøj Pøj med det...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-07-04 07:58
Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 30-07-04 08:38

Hvis du prøver at "lege" lidt med funktionen LIQUIFY som ligger under FILTER i menubaren øverst, så kan du få dig nogle HELT unikke billeder (herunder runker på mennesker...med lidt øvelse)

God fornøjelse!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 30-07-04 10:50

De kommer da helt af sig selv

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 30-07-04 11:06

Hey Palle.

Hvor er det henne i PS. Jeg har den danske udgave og sidder og ledder.!!!

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 30-07-04 11:35

Jeg er ikke lige klar over hvad den danske betegnelse er for LIQIUFY er, men hvis du går op under det punkt som hedder FILTER (nr. 6 fra venstre i menubjælken) så er LIQIUFY som nr. tre på den menubar som kommer frem. Eller tryk SHIFT+CTRL+X når du har et billede åbent så kommer LIQIUFY frem aut.
Det er bare KANON det du kan lave med dette værktøj..."grimasserne penselværktøj" skulle man måske kalde det.

Held og lykke med "kreationerne"!!!

Mvh
Palle

God weekend!!!

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 30-07-04 12:17

Ok... Takker, Palle.

mvh
Taliskoko/Dan

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 30-07-04 22:31

Kender godt LIQIUFY.
Ville bare gerne lære at lave billeder som der ser ud som disse:

http://www.worth1000.com/cache/contest/contestcache.asp?contest_id=2057&display=photoshop

Eller i det hele taget kunne lave gamle versione af personer, så det ser virkeligt ud..

Accepteret svar
Fra : Mads1980

Modtaget 100 point
Dato : 26-08-04 21:12

Hejsa....er selv blevet ret hooked på at "detouche" efter at se de link her....har dog ikke fundet et bestem tool, men du skal bruge "stamp" tool, "Clone" tool, og liquify...og med en god tålmodighed, kan det lade sig gøre, jeg fandt f.eks et billede af Matt damon, og på google søgte jeg på forskellige ting under billeder "Old man", "old skin" "eyebrows" osv. fandt så en masse billeder som jeg kunne nuppe små bidder fra... Så resizer du dem så de ca. passer til det billede du vil detouche, og hvis du så sætter clone tool med en opacity til 20% kan du clone det gamle hud over på dit billede...og sådan går man bare stille frem. Synes selv at hår er det sværeste at lave. Men en godt tips er at ører og næse vokser hele livet, så i liqufy skal de lige forstørres lidt... Prøv dig frem... Håber det lykkedes. God fornøjelse

Godkendelse af svar
Fra : Djkruntz

Dato : 09-02-05 00:57

Tak for svaret Mads1980.