/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Split pane - hvordan?
Fra : beeblebrox
Vist : 501 gange
20 point
Dato : 10-01-01 13:25

Hej!
Jeg roder med en VB6 applikation hvor jeg har brug for en split pane i et af vinduerne.

For lige at uddybe hvad jeg mener med split pane, er det en 'bar' der kan trækkes med musen og derved ændre størrelsesforholdet mellem to logiske opdelinger af et vindue. Et eksempel på en split pane er baren i IE mellem 'Foretrukne' og selve browserens præsentationsområde. Altså lidt som en resizable frame i et HTML dokument.

Er der nogle der kender en control eller et stykke kode der implementerer denne funktionalitet?

Venlig hilsen,
Cavere

Kommentar
Fra : smilly

Dato : 10-01-01 15:15

Hej Cavere,

Prøv denne source.

http://zarr.net/vb/download/download.asp?id=33

//Smilly

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-01 19:25

Hej Cavere
> Jeg roder med en VB6 applikation hvor jeg har brug for en
> split pane i et af vinduerne.
>
> For lige at uddybe hvad jeg mener med split pane, er det en
> 'bar' der kan trækkes med musen og derved ændre
> størrelsesforholdet mellem to logiske opdelinger af et vindue.
> Et eksempel på en split pane er baren i IE mellem
> 'Foretrukne' og selve browserens præsentationsområde.
> Altså lidt som en resizable frame i et HTML dokument.
>
> Er der nogle der kender en control eller et stykke kode
> der implementerer denne funktionalitet?

Der findes tonsvis af denne type kontroller på nettet.. Faktisk kan du
hurtigt lave en selv vha. en picturebox og en image kontrol... Prøv at lave
et projekt via "Project Wizard" under addin-ins. Lave et "Explorer Style"
projekt og se hvordan det kan gøres med et par linier kode.

Vil du hellere bruge en kontrol kan du finde en ganske udemærket en på
www.attrib.com

Hilsen/Best regards
Kim Pedersen, vbCode Magician Host
http://hjem.get2net.dk/vcoders/cm
ICQ: 62990889

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 20 point
Dato : 20-07-01 19:06

Vil du lave en procesbar i statusbaren ? Hvis ja så se her :

http://www.universalthread.com/wconnect/wc.dll?FournierTransformation~?2,54,Forum=21,28,1473