/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Accespoint? Hvordan...
Fra : rbille23
Vist : 276 gange
120 point
Dato : 26-07-04 23:36

Jeg har internet via ADSl. Jeg får forbindelsen via et ethernet kabel fra overboen. Hos mig er der så en hub, hvor der går et kabel ind til naboen og jeg får selvfølgelig også adgang via denne "hub"---

Jeg er totalt grøn på dette område, for mit spørgsmål er.

Jeg får snart udskiftet min stationære med en bærbar og vil derfor gerne have trådløst netværk så jeg bare kan gå rundt i lejligheden uden at have et kabel til at følge efter mig.

Kan dette lade sig gøre? Jeg mener, kan jeg købe et accespoint og udskifte den "hub" der står hos mig med accespoint'et???

Eller findes der en smartere løsning?

Er der noget jeg skal lægge mærke til når jeg køber et Accespoint?! Evt. nogle producenter der er bedre end andre?

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 27-07-04 00:11

jeg kan kun anbefale D-link - billige hos computer world eller var det city

Kommentar
Fra : rbille23

Dato : 27-07-04 00:15

Men kan det ellers lade sig gøre? Når det ikke er mig der har ADSL, men får det via en kammerat, og derudover har en forbindelse fra mig til en anden nabo

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 27-07-04 08:43

Kvis du køber en trådløs router - jeg vil give Dkkasper ret i at D-link er godt og billigt (i Computercity). Den har samtidig en 4 ports switch indbygget, så den kan du bare sætte op i stedet for HUB'en. Så kan du køre trådløst med det deu vil have trådløst og kable resten. Og så har den forøvrigt en indbygget firewall. Prisen er 6-700 kr. incl. netværkskort.

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 27-07-04 09:03

Stiller i Accespointet hos din overbo kan i helt slippe for nogen kabler ned til dig...

Men måske i så skal abonnere på en ekstra dynamisk ip adresse (billigt vil jeg tro) Men så er i også på samme netværk dig og din overbo... med de fordele og ulemper det giver... Skal der ikke være tale om netværk... så skal du beholde AP hos dig uden at overbo kobler på via AP.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 27-07-04 09:10

En ekstra dynamisk IP-adresse burde ikke være nødvendig, da det jo åbenbart fungerer i forvejen, og routeren supporterer NAT (private IP).
Det med at stille routeren hos overboen kommer nu nok lidt an på bygningens beskaffenhed og indretning. Og gik det så ikke lige ud over naboen.....?

Kommentar
Fra : rbille23

Dato : 28-07-04 21:43

Jeg er lidt forvirret, skal jeg købe en router m/trådløs eller et accespoint? Der står jo en router hos min overbo.

Vi får ADSL fra TDC så vidt jeg ved, jeg tænker også på om der når man køber et accespoint er mulighed for at min nabo (ham uden router) stadig kan tilslutte sig mit accespoint med kabel?

Undskyld den rodede formulering, men forstår i hvad jeg mener?