/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch maxi HJælp!
Fra : Nikker
Vist : 805 gange
50 point
Dato : 25-07-04 14:01

hej ..

jeg har en puch maxi , den kørte godt midt på dagen der kørte den fint men om aftenen vil den bare ikk starte .

svømme hustet kan godt løbe over så det er ikke fordi der mangler benzin?

håber i kan hjælpe

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-07-04 14:19

Du skal måske have nyt tændrør, og huske at lukke for benzinen.
Endvidere skal den aldrig stå på en sidestøttefod, hvis benzinhanen ikke er lukket.
Hvis motoren er varm skal du aldrig give chooker, men starte med gashåndtaget i bund.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Nikker

Dato : 25-07-04 14:26

hva nu hvis jeg er kommet til at give chooker mens den var varm?

og havde glemt at lukke benzin hanen ( den står ikk på side støtte fod)

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 25-07-04 14:53

Hvis du giver chooker mens den var varm, så drukner den, dvs. så bliver benzin/luftblandingen for fed, og vil ikke antænde, og tændrøret bliver vådt og giver ingen gnist. Hvis det er sket, skal du lukke for benzinen, og holde gashåndtaget i bund, og forsøge at starte, så starter den først når den er godt udluftet. Og lige så snart den går i gang, åbnes igen for benzinen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : brianheidihansen

Dato : 25-07-04 18:21

Du skal måske have nyt tændrør. eller mangler du afdækning af svinghjulet så bliver din tænding fugtig og det er med til at den ikke vil starte om aftenen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 26-07-04 12:28

Det kan være mange småting. Defekt tændings kabel, den sorte ledning fra tændings kondensatoren der er forbundet til motor stop knappen eller selve motor stop knappen. Kondens eller regnvand er trigger. Du kan starte med at afmontere den sorte ledning nede ved motoren for at se om den kan starte. Tja så må du jo arbejd dig frem. Hvis den kan starte så monter den igen og afmonter den ved motor stop knappen. Osv. Hvis det ikke hjælper med at afmonter den ved motoren da prøv at stik den et nyt tændingskabel, med det er nemmes vis svinghjulet er afmonteret. Så prøv det med det med den sorte ledning først.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 26-07-04 12:34

Jeg glemte lige en ting. Der sider en gummipakning på motoren der hvor ledningerne bliver ført ud af motoren, hvis den ikke slutter tæt kan der faktisk godt løbe kondensvand lige ned til tændings spolen via tændings kablet. Det var lige en hurtig indskydelse.

Godkendelse af svar
Fra : Nikker

Dato : 18-01-05 14:56

Tak for svaret pallebhansen.