/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Peber-plante gået i stå?
Fra : jabco9240
Vist : 1399 gange
70 point
Dato : 24-07-04 13:18

Jeg har en grøn peber plante, som står i drivhus i plantesæk.

JEg har fra starten nippet de første blomster af - så sætter den flere frugter, har jeg lært. Og jeg skal love for, at der er mange SMÅ frugter på planten.

Det vrimler med frugter på 1-2-3 cms længde, men det er altså ligesom om, at der ikke sker mere. Vi har givet planten gødning for en lille måned siden.

Hvad kan jeg ellers gøre for at få større frugter - det er sgu lidt svært at lave fyldte peberfrugter med den størrelse dér....tihi

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-07-04 14:55

Det er sikkert fordi der er alt for mange frugter på planten. aSå har den ikke nok energi til at få dem alle til at vokse.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 24-07-04 15:25

Den sulter sikkert, giv den noget at leve af. Giv den jævnligt gødning.

Kommentar
Fra : gittesh

Dato : 24-07-04 15:50

har den lus?????????? Det hæmmer utroligt meget

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-07-04 16:32

Hvor stor er planten, og hvor mange frugter er der ca på den?

Peberplanter skal ikke have særlig meget gødning, men masser af vand.

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 28-07-04 19:46

Der er nok mindst 50 frugter i forskellige (meget små) størrelser på en plante der er 45-50 cm høj. Og den bliver ved med at sætte nye frugter efter blomsterne....

Kan det være plantesækken, der er den begrænsende faktor? Jeg kan evt. klippe hul i bunden på den og lade dens rødder sprede sig videre ned i plantebænken nedenunder??

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 70 point
Dato : 28-07-04 22:54

Der er ingen tvivl om, at der er alt for mange frugter på planten
Hvis I nu fjerner så der kun er 8-10 tilbage så bliver de store nok, og efterhånden som I så plukker dem, vil den sætte nye frugter.

Godkendelse af svar
Fra : jabco9240

Dato : 29-07-04 15:23

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 29-07-04 15:53

hej er du sikker på det er en chillplante du har fået frem for en peber
da jeg aldrig har hørt så mange frugter på en peber ihvertfald ikke
på en gang
hvor store er bladene